Jump to content

Kinnekulle Ring


pacman

Recommended Posts

Jag har för mig att det är en av de dyrare banorna här i landet. Det är en mycket bra bana som passar våra bilar . Krokigt och lite kuperat, inte för långa rakor. Har kört tävling där i min gröna ungdom :racesmile: (Den enda jag vunnit :wub: )

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Tror du kommer ihåg fel , är en av de billigaste "riktiga" banorna, om du inte vill ha ambulans så gissar jag på under 10' för en helgdag med ambulans 5' till ( men de kan ju höja priset i år)

Asfalten är ny sedan ca 3 årsedan = bra.

Körmässigt fnns det nog ingen bana som passar 7:or bättre. rakan blir vi nog i frånkörda av turbo bilar men den kurviga 2/3 av bana finns det nog inget som hänger med.

Jag har legad och jagat en westfield med 150 hp GSi motor med min speedster men r-däck och jag hade inte en chans någonstans trots 100 varv på bana.

Nackdelen med den banan är små avåknins zoner = på 1/2 av banan vill du inte åka av i hög fart om du åker 7:A skulle jag gissa. Amco räcken är ju inte direkt mjuka för en 7:A

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Är det så att priserna är som du Lupus säger tycker jag det är ett mycket bra alternativ för oss att hyra in oss på. Banan ligger ju bra till geografiskt för södra sverige oxå. Kunde ju vara OK för att hyra in oss där :racesmile:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Är det så att priserna är som du Lupus säger tycker jag det är ett mycket bra alternativ för oss att hyra in oss på. Banan ligger ju bra till geografiskt för södra sverige oxå. Kunde ju vara OK för att hyra in oss där :racesmile:

Eddy

Kan kolla vad priserna var förra året tills på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Är det så att priserna är som du Lupus säger tycker jag det är ett mycket bra alternativ för oss att hyra in oss på. Banan ligger ju bra till geografiskt för södra sverige oxå. Kunde ju vara OK för att hyra in oss där :racesmile:

Eddy

Precis min tanke! Gelleråsen är väl bra, men det blir lite långt för medlemmar boende söder om Göteborg och Jönköping. Kan vi hyra "Kullen" så kanske fler kan hänga på.

(Nu får jag väl Jocke på mig för att jag quotat.... :hypocrite: )

Link to comment
Share on other sites

Har en känsla av att man bara gör det en gång var tredje sekel eller så. Man få lite puls efter en sådan grej och det är stor risk för att rulla ute i gruset/gräset.

Har än så länge kört fortare under bron med orginal däck på speedstern ( 175 fram 225 bak ) än jag gjort med breda r-däck: Av den enkla anledningen att det inte styr så mycket som behövs för sladd :wacko:

Men nu med r-däck .165km/h.....ohhoa.......styr för mycket och bilen går från lätt understyrd till herre jösses överstyrd och man har tur om man inte sväljer tungan.

(lite för breda däck fram nu F215 B235 ....men de var billiga) blev lite OT här....

Tillbaka till ämnet:

Men det är då man ser 7:orna "bara" åka in och svänga, inte ens bromsa då det ofta inte har hp för mer än 160 fram till bron :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeezuz!!! Det låter manligt iaf! Lr bara klantigt? :blink:

Brukar nog släppa av lite, inte hålla fullt under bron. :unsure:

haha.. ja de va nog mest klantigt eftersom de gick som de gick... :D

som tur va klarade jag att hålla mig på asfalten ( de e väldigt brett där som tur e...) men de va stor brun rand i kallingarna efteråt... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...