pacman Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Är det någon här som har erfarenhet av Kinnekulle Ring? Dyrt/billigt, bra eller dålig asfalt etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Jag har för mig att det är en av de dyrare banorna här i landet. Det är en mycket bra bana som passar våra bilar . Krokigt och lite kuperat, inte för långa rakor. Har kört tävling där i min gröna ungdom :racesmile: (Den enda jag vunnit :wub: ) Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 (edited) Tror du kommer ihåg fel , är en av de billigaste "riktiga" banorna, om du inte vill ha ambulans så gissar jag på under 10' för en helgdag med ambulans 5' till ( men de kan ju höja priset i år) Asfalten är ny sedan ca 3 årsedan = bra. Körmässigt fnns det nog ingen bana som passar 7:or bättre. rakan blir vi nog i frånkörda av turbo bilar men den kurviga 2/3 av bana finns det nog inget som hänger med. Jag har legad och jagat en westfield med 150 hp GSi motor med min speedster men r-däck och jag hade inte en chans någonstans trots 100 varv på bana. Nackdelen med den banan är små avåknins zoner = på 1/2 av banan vill du inte åka av i hög fart om du åker 7:A skulle jag gissa. Amco räcken är ju inte direkt mjuka för en 7:A Edited November 19, 2006 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Är det så att priserna är som du Lupus säger tycker jag det är ett mycket bra alternativ för oss att hyra in oss på. Banan ligger ju bra till geografiskt för södra sverige oxå. Kunde ju vara OK för att hyra in oss där :racesmile: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Är det så att priserna är som du Lupus säger tycker jag det är ett mycket bra alternativ för oss att hyra in oss på. Banan ligger ju bra till geografiskt för södra sverige oxå. Kunde ju vara OK för att hyra in oss där :racesmile: Eddy Kan kolla vad priserna var förra året tills på onsdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 19, 2006 Author Share Posted November 19, 2006 Är det så att priserna är som du Lupus säger tycker jag det är ett mycket bra alternativ för oss att hyra in oss på. Banan ligger ju bra till geografiskt för södra sverige oxå. Kunde ju vara OK för att hyra in oss där :racesmile: Eddy Precis min tanke! Gelleråsen är väl bra, men det blir lite långt för medlemmar boende söder om Göteborg och Jönköping. Kan vi hyra "Kullen" så kanske fler kan hänga på. (Nu får jag väl Jocke på mig för att jag quotat.... :hypocrite: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 kullen e en toppenbana... första banan ja körde på faktiskt.. :) ( att ja tappa fästet under bron i 160 å körde sidledes behöver vi inte tänka på.. :P ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Jeezuz!!! Det låter manligt iaf! Lr bara klantigt? :blink: Brukar nog släppa av lite, inte hålla fullt under bron. :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Har en känsla av att man bara gör det en gång var tredje sekel eller så. Man få lite puls efter en sådan grej och det är stor risk för att rulla ute i gruset/gräset. Har än så länge kört fortare under bron med orginal däck på speedstern ( 175 fram 225 bak ) än jag gjort med breda r-däck: Av den enkla anledningen att det inte styr så mycket som behövs för sladd :wacko: Men nu med r-däck .165km/h.....ohhoa.......styr för mycket och bilen går från lätt understyrd till herre jösses överstyrd och man har tur om man inte sväljer tungan. (lite för breda däck fram nu F215 B235 ....men de var billiga) blev lite OT här.... Tillbaka till ämnet: Men det är då man ser 7:orna "bara" åka in och svänga, inte ens bromsa då det ofta inte har hp för mer än 160 fram till bron :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
per fogelberg Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Jag har hatt Kullen som min favorit bana i många år, bantypen kräver inte så mycket motor utan är en teknikbana. Angånde priserna så har kullen lägsta dags hyran enligt SSK Fakta: http://www.kinnekulle-ring.se/?&from=rejsa.nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Jag bara tänker på han med gula Speedsterturbon som totalkvaddade, på typ första banmötet..... :wacko: ..men jag kör väl som en tjej.. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
per fogelberg Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Ja men det var inte banans fel !! Det kan ju komma ut stakar mm ur blocket det är ju heller inte kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Nädå, det är en favoritbana för mig med...men jag har inte testat alla än! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Jeezuz!!! Det låter manligt iaf! Lr bara klantigt? :blink: Brukar nog släppa av lite, inte hålla fullt under bron. :unsure: haha.. ja de va nog mest klantigt eftersom de gick som de gick... :D som tur va klarade jag att hålla mig på asfalten ( de e väldigt brett där som tur e...) men de va stor brun rand i kallingarna efteråt... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts