Jump to content

Pinto Del?


vedde

Recommended Posts

Hej

Jag hade ju sönder denna del när jag hade loss kam drevet på vevaxeln, är det någon som sitter på en uttjänt pinto som vill sälja? Ford har inte delen som reservdel att få tag på.

post-561-1163607747.jpg

/fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Fredrik

Den är inte svår att få loss, ta av remskivan från Vevaxeln, lossa kamremmen och dra av drevet, det var här min gjorde motstånd då bilen stått i 1½ år. Sedan är det bara ett par skruvar i blocket och ett par i tråget så är den loss.

Om du vill och orkar så köper jag den gärna av dig för ett par hundringar.

Den sitter på OHC motorn ej på DOHC.

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Ok. Jag gör ett försök i helgen. Jag lovar inget....

Gjorde motstånd säger du. Använde du en avdragare och det sprack ändå? Risken är ju att jag har sönder min också...

Det är en OHC jag har i donatorn. Tyckte den knackade så tyckte inte det var lönt att sälja av motorn och tänkte som sagt skicka med den till skroten. Kanske skulle lyfta ur den iallafall. Bra att ha... :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Fredrik

Jag uppskattar att du vill försöka :notworthy: , jag tar det inte som ett löfte, utan hoppas bara. Jag tog avdragaren bakom alu delen när drevet kärvade och då sprack hela delen, men som jag sa hade min donator stått oanvänd i 1½ år vilket torde göra att saker och ting fastnar.

Jag talade med Fordverkstaden här i Uppsala och de sa att de inte hade någon special avdragare för drevet utan att det sitter påskjutet med en krysskil, och att det bara var att dra av med händerna. Likaså säger Haynes manualen.

Hör av dig om du får loss den, för du har ju redan en köpare :D

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Det var inget på TV i kväll så jag bröt loss mojängen åt dig. Drevet var bara att dra av med händerna i motsats till fläktmuttern som satt djävul. Vänstergängad.

Nu behöver jag bara din adress om du inte vill komma och hämta den förståss.... :prop:

Link to comment
Share on other sites

Hej Fredrik

Fick du mitt PM? Jag skickade igen om det inte kommit fram. Kollar även om du har mail på din profil så skickar jag där också för säkerhetsskull.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...