Jonas H Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Jag tänkte låna hem lösa vågar och väga bilen hemma ( norra Sthlm) vart hittar jag det? så jag slipper släpa iväg bilen till bilprovningen. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Jag tänkte låna hem lösa vågar och väga bilen hemma ( norra Sthlm) vart hittar jag det? så jag slipper släpa iväg bilen till bilprovningen. :) lite ot: här i ljungby kan man svänga ner till vägverket och låna deras stora våg.. du har inget sådant ställe i närheten om inte annat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 jag körde med 4 badrumsvågar och tog axel för axel (2 vid varje hjul med brädbit emellan) :) och det stämde på 5 kilo diff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Tack för förslagen. :D Finns våg i Sollentuna, tänkte slippa släpa omkring i regnet. Nån annan som har nåt bra tips? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Närmaste grustag! De väger alla bilar som kör ut. Är du snäll får du nog väga gratis. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Närmaste soptipp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Jag gjorde som Thomas, vägde med badrumsvågar, 2 vid varje hjul. Vågar köper du billigt på t.ex. Jula. Då får du dessutom bra koll på viktfördelningen per hjul och per axel. jarl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Tack för många bra tips. :) Jula säljer nya för 69:- / st. :biglaugh2: enkelt o smidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts