dlt Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Skrotade en Suzuki SJ410 i helgen och tog reda på lite smått och gott på den, däribland främre kardan (det är en 4x4-bil för er som inte vet). Det visade sig att den kardan, med knutar och splines, var precis lagom längd som kardan till min MK/Saab-motor/Opel-låda. Bultmönstret passar i scorpiodiffen när bulthålen är uppborrade till 10mm istället för 8mm (i kardan) och till opel-lådan får man bara svarva en anpassningsplatta. Low-cost så det förslår! Hoppas nu bara att den håller, det är ju lite mer vrid i min 2.0t än i suzukins 1.2-litersmotor. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Det där tipset ska jag lägga på minnet. Din setup liknar starkt min nämligen... Här av dig om kardanen kroknar (bokstavligt talat). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 annars om man tar samuraiens växel låda.. skruvar fast den på en swift GTI 1,3 -16 sedan kardanen till en ford (scorpio) bakaxelklump... mitt recept :D ps du spara väl växellådan?? Ds. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dlt Posted November 2, 2006 Author Share Posted November 2, 2006 Javisst, sparade även den lilla gulliga kylaren... Menar du på fullt allvar att du använder zukins växellåda? Min är till salu. Du kan även få fördelningslåda så har du både 4wd hög och 4wd låg. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.