Jump to content

Saab Motor Bak??


nova

Recommended Posts

ta rätt av allting från saaben och stoppa bak! bra fäste lär det ju bli,ställa vinklar kan man oxå...kan det bli bättre.en riktig racer för små pengar.alla sportbilar har ju liknande installationer fast tyngre!är det någon som har sådana funderingar mer? utbudet blir ju obegränsat oxå.kan ju ta från allt tex saab,nya volvo,toyota,osv osv.varför ska alla ha motorn fram föresten?

Link to comment
Share on other sites

Spelar ingen roll var motorn sitter, det är var tyngdpunkten sitter som avgör. En mittmotorbil har ofta 40% fram och 60%, t ex Porsche (jaja), Elise, Opel Speedster osv.

Likadant med 7an när hytten är befolkad, tror jag, fast motorn sitter fram.

På Gotland byggde ngn en Fiat 127 med SAAB turbo-motor på det sätt du föreslår.

Link to comment
Share on other sites

Spelar ingen roll var motorn sitter, det är var tyngdpunkten sitter som avgör. En mittmotorbil har ofta 40% fram och 60%, t ex Porsche (jaja), Elise, Opel Speedster osv.

Likadant med 7an när hytten är befolkad, tror jag, fast motorn sitter fram.

På Gotland byggde ngn en Fiat 127 med SAAB turbo-motor på det sätt du föreslår.

Min speedster är byggd precis så 63 % bak utan förare , och den rör på sig, framför allt svänger den då du får vldigt låg tröghet i bilen.

hur gick det föresten med "Cooper killen" eller vad han hette han byggde väl så i en kojja ( sök här eller på rejsa , så hittar du )

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...