AlfaRonny Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Håller på att provmontera skärmarna (se bild). skulle dock vilja montera dom lite längre in för att jag tycker det blir snyggare. Men med Ingenjörens besiktningsproblem med utstickande däck i färskt minne så tänkte jag först kolla om någon här känner till om det finns några klara regler. På grund av skärmens svängda form så tittar ju däcket redan nu utanför skärmen lite (under hjulcentrum). Flyttar jag in skärmen en bit kommer endast däckets övre del att vara täckt. Något mellanting kanske blir lagom men som sagt, finns det några klara regler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 Hmm. Det stod ju i SFRO boken. Man glömmer bort att den finns :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Det blir ju snyggt det där Ronny ;) Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Baksidan och upp till toppen av däcket vill de ha täckt, det finns ju t.o.m. skärmar som slutar där. och där har gruset släppt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 det är ytterkant däck de mäter och då ska hela yttersidan av däcket täckas av skärmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 (edited) Ska man tro SFRObygghandboken (och det ska man tydligen inte alltid) Ska skärmen täcka hjulet helt minst från 30 grader framför hjulcentrum till 150mm ovanför hjulcentrum bakom hjulet. Jag får inte illustrationerna och texten att gå ihop riktigt, tror mer på texten den här gången. Från din bild ser det ut som det blir bakkanten som styr hur långt in skärmen kan sitta. Edited October 20, 2006 by leto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts