Jump to content

dags för FAQ ?


Acke

Recommended Posts

Det verkar som om det snart skulle kunna behövas. Det har kommit in en hel del nya medlemmar den sista tiden, och det kommer nog ännu flera när våren närmar sig och bilintresset hos folk vaknar till på riktigt igen.

I en annan tråd ser man att ett försök redan har gjorts, men med begränsad framgång.

Ett förslag är att vi delar upp ämnet i mindre bitar, så kan de som vill kan få välja en avdelning och skriva ihop det som finns att finna i ämnet. Jag har själv tid och lust att ta tag i delar av arbetet, om det bara finns fler som är beredda att hjälpa till.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att Locosthandboken är bra och att den ska användas. Problemet med ännu en avdelning är att det lät kan bli rörigt och oöverskådligt.

Hur hade ni annars tänkt er att FAQ:en ska byggas upp?

I dagens läge anser jag t.ex att man ska slå ihop Bilar säljes & Delas säljes till en tråd, samma med köpes. Det är inte så stor omsättning på delar och bilar här ännu, så man kan lätt ha så.

Link to comment
Share on other sites

instämmer med säljes...

sedan funderar jag på om man skall föra så att bara reggade användare kan posta ???

(nu vet jag med hjälp av IPnummret vem guest är så det är inte för att kasta skit...)

Link to comment
Share on other sites

Jag har faktiskt länge funderat på att samla ihop information om amatörbyggda fordon från SFRO-boken, och sammanställa det på en särskilld hemsida. Men det har hitills inte blivit av... Sedan vet jag inte riktigt hur mycket man får kopiera med tanke på copyrightlagar och annat?

Link to comment
Share on other sites

instämmer med säljes...

sedan funderar jag på om man skall föra så att bara reggade användare kan posta ???

(nu vet jag med hjälp av IPnummret vem guest är så det är inte för att kasta skit...)

Jag tänkte också på det, för det finns både för- och nackdelar.

+ Man har lite koll på vilka som frekventerar forumet och kan hålla flamers borta

- Det tar bort chansen för en tillfällig besökare att ställa frågor, som kanske är avgörande om han/hon ska börja bygga.

Jag har själv dragit mig för just det vid några forum som krävde registrering.

Link to comment
Share on other sites

man håller dom inte ute..

dom kan fortfarande läsa allt dom vill och ta del av den kunskapen vi har...

iof så tror jag inte att det finns så många postningar av gäster så det är ju inget problem direkt... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

vad gäller köpes/säljes så tycker jag att man kan göra som såhär..

Bilar köpes och säljes

Reservdelar/övrigt köpes och säljes

sedan kör man med ett S: eller K: i topicen beroende på om man vill köpa eller sälja...

låter det bra ???

Link to comment
Share on other sites

vad gäller köpes/säljes så tycker jag att man kan göra som såhär..

Bilar köpes och säljes

Reservdelar/övrigt köpes och säljes

sedan kör man med ett S: eller K: i topicen beroende på om man vill köpa eller sälja...

låter det bra ???

Man kanske inte ens behöver skilja på Bilar, Reservdelar och Övrigt !

Använd bara S: eller K: för Köpes eller Säljes....

Link to comment
Share on other sites

FAQ är bra. Det är nog bara inte lätt att dela upp sig en på transmission och så vidare. Men om en vet allt om olika Volvobakaxlar så kan ju den skriva om det, och någon annan vet allt om Ford dito osv.

Man kan ju passa på när man själv har en fråga som inte redan finns i forumet att riktigt destillera svaren man får i forumet och lägga in i FAQ:n. Eftersom all kunskap ändå finns kollektivt i forumet (nåja, 70% ligger väl hos therealpinto) så är det ju från forumet man får utgå känns det som... Det var lite så jag tänkte med frågan under synpunkter, att kunna bocka av vilka inlägg man har destillerat. Då skulle man förhoppningsvis till slut komma ifatt och sedan bara behöva uppdatera med nya frågor.

Köpes och säljes tycker jag inte behöver vara uppdelat i delar och bilar. Det blir så dumt med reservdelsbilar. Bättre bara ha en grupp med regeln att man sätter S: eller K:. Det röstar jag för iaf.

Link to comment
Share on other sites

Det har kommit in en hel del nya medlemmar den sista tiden, och det kommer nog ännu flera när våren närmar sig och bilintresset hos folk vaknar till på riktigt igen.

jag kollade upp statestiken lite....

det har tagit ganska bra fart sedan nyår... ( Hmm undra vad folk har gett för nyårslöften.. :) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...