Jump to content

T-shirt, Dekaler etc, för Locost Sverige


Tommy

Recommended Posts

Locost: Dekaler, Fordonsdekor och T-shirt, mm. Undrar om det finns intresse för detta?

Kanske speciella Locost insp, dekaler och tryck ev, med någon rolig slogan eller text.

Kan även göra personliga layouter/textiltryck efter önskemål!

Är det någon som har idee´r ? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

stripes och tribalmönster till bilen  ???

något du kan ordna ??  givet skulle vanliga dekaler vara bra att kunna ha på bilen och även på t-skirts..

ex: denna kanske ??  logo.jpg

kommer att lägga upp ett par bilder på några t-shirtförslag och dekaler i morgon!

och är tacksam för fler tips och ideér !

Link to comment
Share on other sites

Haha..  ja den va riktigt fräck..  :)

den skulle jag inte ha något imot att ha på bilen eller på en t-skirt...

Ja den är småfräck! :D

Forumet kanske kan prova den som ny logga ... den har samma storlek!

Skall göra en t-shirt till mig själv med denna logga på bröstet, fast bara i svart/vit.

Och den här texten till ryggen:

If they don´t have Locost´s in heaven,

Then iám not going!

Link to comment
Share on other sites

Mycket fin loggon! Tycker man kan ta och bytta ut den som är nu mot den!

Skulle det inta vara skojsigare om det stog något annant än just locost?

inte så många som vet vad det är tror jag!

Precis, det vore roligare om det stod något om Lotus Super Seven, då det är replikor på denna bil som de allra flesta här bygger. Däremot är det långt flera som inte bygger locost, utan snarare midcost eller highcost...

Annars var det en snygg och smart loggo!

Link to comment
Share on other sites

Personligen så tycker jag att man ska dra en skarpare gräns mellan oss som bygger en bil och dom som köper en bil och monterar ihop den.

Och vid eventulet tröjtryck så ska man bara få köpa en om man verkligen har eller håller på med en bil!

:)

Link to comment
Share on other sites

Personligen så tycker jag att man ska dra en skarpare gräns mellan oss som bygger en bil och dom som köper en bil och monterar ihop den.

Och vid eventulet tröjtryck så ska man bara få köpa en om man verkligen har eller håller på med en bil!

:)

Jag håller med ! B)

Link to comment
Share on other sites

Personligen så tycker jag att man ska dra en skarpare gräns mellan oss som bygger en bil och dom som köper en bil och monterar ihop den.

Och vid eventulet tröjtryck så ska man bara få köpa en om man verkligen har eller håller på med en bil!

:)

Jaha.....å vart går gränsen ;)

Vid svetsning av hela ramen och gjuta kaross själv eller?

Vad är sen locost - midcost - hicost?

Kanske dax att dra gränsen så jag vet hur jag ska presentera mitt bygge..... :P

Link to comment
Share on other sites

Det borda ha att göra med vad man själv har för inställning till bygget,

Har inga pengar att köpa dyra delar för! Så därför ska jag hålla ner kostanderna så mycket som möjligt och då blir det ju locost:) enkelt!!!:)

Link to comment
Share on other sites

Det borda ha att göra med vad man själv har för inställning till bygget,

Har inga pengar att köpa dyra delar för! Så därför ska jag hålla ner kostanderna så mycket som möjligt och då blir det ju locost:) enkelt!!!:)

Jovisst....så är det väl för dom flesta B)

Så då har jag också en locost..... :D

Link to comment
Share on other sites

Tjena grabbar !!

Loggan sitter som en smäck tycker ja Men skulle inte sverige bytas mot lite mer internationelt typ SWEDEN.

bara undrar .

mvh leffe som lider av vinter deprision. 10 sek i garaget på2 månader!!!!! :(

Link to comment
Share on other sites

Tjena grabbar !!

Loggan sitter som en smäck tycker ja Men skulle inte sverige bytas mot lite mer internationelt typ SWEDEN.

bara undrar .

mvh leffe som lider av vinter deprision. 10 sek i garaget på2 månader!!!!! :(

Här kommer ett test! B)

post-10-1076617174.gif

Link to comment
Share on other sites

Här kommer ett test! B)

OST Sweden tyckte jag det stod först. Ska det vara herrgård eller hushållsost? :D

Men seriöst, det var en smart logga. Kanske för smart om man inte vet vad det ska stå...

Jag vet inte om man kan dra nån linje och bedöma om det är en Locost eller inte på grund av vad det kostar att bygga. Är inte Locost lite mer andemeningen med att bygga en seven-liknande bil själv så som man vill ha den, än en kostnadsfråga? Kanske det var kostnaden för ett färdigt kit som var drivkraften för Ron Champion, men så känner inte jag. Inte för att jag skulle ha råd med en Caterham, men det är drömmen att bygga en egen bil som lockar...

Link to comment
Share on other sites

Tjena grabbar !!

Loggan sitter som en smäck tycker ja Men skulle inte sverige bytas mot lite mer internationelt typ SWEDEN.

bara undrar .

mvh leffe som lider av vinter deprision. 10 sek i garaget på2 månader!!!!! :(

Här kommer ett test! B)

Sådär ja den var inte dålig, tror jag lägger en röst på den om det inte dyker upp nån som har något ännu coolare. :)

Link to comment
Share on other sites

Skall vi ha en uppdelning???

Då går det ju inte att göra en dekal med locost. Då måste vi ha 3 olika (low, mid, high),

eller så kanske vi får heta

Lomihighcost

låter som en skotsk whiskey :D  :D  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Nej...Nej... Ingen uppdelning.... Här kommer en logga som passar ALLA. :D :lol:

post-10-1076623059.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag köper loggan iaf...  men uppdelning vet jag inte. Ska vi dela upp oss i byggare och hangarounds? :)

Kan man få medlemsnumret/alias på tröjan?

När det gäller ev, medlemsT-shirt eller fordonsdekal så tycker jag ide´n med Logga och medlemsnummer med alias verkar kul!

Jag har möjligheter att fixa tröjor/dekaler om klubben´s medlemmar kan enas om ett beslut... om/hur/när.

Varje medlem kan i så fall beställa sin tröja/dekal etc, själv genom forumet.

Det kanske skulle utnämnas någon form av förtroendegrupp som kan ta fram några förslag och låta medlemmarna rösta ....eller något liknande! :)

Link to comment
Share on other sites

Bara tröjorna inte blir HiCost så ;)

Kan man få lite mer fart och schwung i linjerna på loggan?

:rolleyes:

Jag skall se om jag kan hitta på ngt, med litee mer "schwung " i ! :D :D :D

en "schwung loggo" kommer snart, Det blir lite svårare men vi får se! ;)

Link to comment
Share on other sites

Tommy.........TACK!!

den loggan ä perfekt för mig.

Man vet ju inte vart fan man hör hemma :D

Kan jag använda den?? eller är den orget för nära??

conco B)

Den är gjord på fri hand med original loggan som inspirationskälla!

Kan inte tänka mig annat än att det bara är att använda ... :unsure:

Det är ingen Kopia! men visst liknar den originalet....hummmm :D

Link to comment
Share on other sites

Här kommer några.... kanske lite mer "schwung" ! :D

Det är svårt .... måste nog sova på saken och se om det kommer fram några nya ideér...

Det är tomt i kakburken nu! :lol: :lol:

Men kolla dessa! Och bara så ni vet.....så tål jag om det är så att det är någon som hör hemma i papperskorgen! när man försöker komma på en bra logga så kanske man lyckas med 1 på 10. :(

Ska se om jag kan "schwunga" till det lite mer! :D

post-10-1076689733.gif

Link to comment
Share on other sites

Bra försök! Jag gillar nog tvåan bäst, förutom att det ser ut om någon trampat på "Sweden" :)

Det jag menade med mer schwung innan var att göra den lite mer levande med lite ojämntjocka streck och inte allting i 90 graders vinkel utan något som ger perspektivkänsla. Jag vet, det är jättesvårt, annars skulle jag ritat den själv ;)

Link to comment
Share on other sites

Bra försök! Jag gillar nog tvåan bäst, förutom att det ser ut om någon trampat på "Sweden" :)

Det jag menade med mer schwung innan var att göra den lite mer levande med lite ojämntjocka streck och inte allting i 90 graders vinkel utan något som ger perspektivkänsla. Jag vet, det är jättesvårt, annars skulle jag ritat den själv ;)

ok! bra tips! Jag skall försöka med lite mer perspektivkänsla B)

Link to comment
Share on other sites

Bra försök! Jag gillar nog tvåan bäst, förutom att det ser ut om någon trampat på "Sweden" :)

Det jag menade med mer schwung innan var att göra den lite mer levande med lite ojämntjocka streck och inte allting i 90 graders vinkel utan något som ger perspektivkänsla. Jag vet, det är jättesvårt, annars skulle jag ritat den själv ;)

ok! bra tips! Jag skall försöka med lite mer perspektivkänsla B)

Mitt fulla förtroende i alla fall när allt har landat så kan du sätta upp mej på köpes

på typ t-tröja o kanske nyckelring.

går det att fixa batchar till huven eller rattnavet :)

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar fortfarande den där lomihicost-loggan. Tycker man ska behålla lite av de klassiska linjerna från första originalet "Super 7".

De senaste fyra loggorna får mig att tänka på klubbrally a´la 90-tal.

IMHO

Link to comment
Share on other sites

Bra försök! Jag gillar nog tvåan bäst, förutom att det ser ut om någon trampat på "Sweden" :)

Det jag menade med mer schwung innan var att göra den lite mer levande med lite ojämntjocka streck och inte allting i 90 graders vinkel utan något som ger perspektivkänsla. Jag vet, det är jättesvårt, annars skulle jag ritat den själv ;)

ok! bra tips! Jag skall försöka med lite mer perspektivkänsla B)

Ja du Tommy...vad har du nu dragit igång. Det är många viljor . Hur tar du dig ur det här så att alla blir nöjda.

Men lycka till i alla fall. :unsure:

Eddy.

Link to comment
Share on other sites

TJena killar!!

Hmm jaglägger min röst på nr 3 .Du har nått på gång lite puts i kanten så blir den super.

god natt . I morgon skall jag till mitt kall garage och sätta lillan på hjul!

är det någon som har känning ang garage i vänersborg med omnejd som hyresut till locostbudget?

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Kan inte någon som vet hur man gör starta en undersökning i ämnet, vissa upp alla aktuella logosar och så tar vi den som får flest röster. Mycket enkelt och demokratiskt:)

Tycker personligen att nummer tre var abslolut snyggast. Nummer ett var lite "hej jag älskar sverige och vill inte att det kommer några hit" stuket och det är inte alltid så populärt.

m

Link to comment
Share on other sites

Nummer ett var lite "hej jag älskar sverige och vill inte att det kommer några hit" stuket och det är inte alltid så populärt.

m

LoL!

Ungefär vad jag kände också, men kunde inte klä det i ord som du just gjort :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...