Rikard Larsson Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Körde en kompis Golf idag, den har gått drygt 15000 mil. Reagerade verkligen på hur glappig och odistinkt växellådan var. Så vill jag INTE ha det i min Sjua. Körde min brors nya V50 i helgen, den var distinkt och skön, så vill jag ha det i min Sjua. Klart att det är skilllnad på en bil som gått 15000 mil och en som gått 150, men finns det något sätt man kan minska spelet och få en växellåda mer distinkt? Ska f.ö. köra med en Opel Omega-låda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Ofta är det väl bara växellänkaget som är riktigt glappt. Brukar gå och fixa med några plastbussningar å sprintar på de allra flesta lådor (kostar knappt något heller). V50:n blir nog glapp relativt snabbt om det är en sån vajerhistoria till länkage. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 17, 2006 Author Share Posted October 17, 2006 OK, då ska det nog gå och lösa. Får sätta dit riktiga kulleder typ uniballs istället för bussningar kanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 äldre Golf har en kort plastlänk ute på länkaget vid lådan som alltid slits. Byt den om den finns på hans bil så blir det skillnad som natt o dag. kostar nästan ingenting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 18, 2006 Author Share Posted October 18, 2006 Ska tipsa honom om det. Han ska sälja och glappet var det största "felet" tyckte jag. Jag får väl dra till skroten och känna på Omega-lådor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts