apex Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 (edited) Tycker det verkar lovande! En cross-cart-snubbe som tagit fram ett Radical-liknande chassi för t ex Yamma R1-motor. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3203...asc&start=0 Stel bakaxel, med drev, som en go-kart. AGA-diff. Men funkar det utan diff bak? Har Radical diff? Edited October 10, 2006 by apex Quote
apex Posted October 19, 2006 Author Posted October 19, 2006 De vill få in de första bilarna, men en tveksam grej är väl att bakaxeln är stel med bara ledad, som ngn påpekade. Dvs i en kurva ligger all massa på ytterhjulet, den har en oändligt stark kränghämmare i och med den udda crosscartkonstruktionen!! Kan bli lite läskig överstyrning i 250 blås, då! :blink: Quote
Alverby Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Har kollat tråden på Rejsa och den bilen verlkar väldigt intresant !!! Något jag funderar på när jag byggt klart mitt chassi. Erland som har konstruerat "bilen" är den som tog fram crosskart i Sverige. Därför finns det nog många likheter. Angående diff så finns det ingen sådan på en gokart heller och superkartarna gör över 250 bås! :racesmile: Quote
apex Posted October 19, 2006 Author Posted October 19, 2006 Kan man få ihop en bil för 20-60 tusen så är jag intresserad! Men de får provköra innan jag satsar nåra stålar! :D Quote
Recommended Posts