Jump to content

Avkörning


pacman

Recommended Posts

Tjena i höstrusket.

Såg i annan tråd att ytterligare en bil är reggad i regionen (Fredrik?)

Kanske läge för en sista tur innan frosten kommer, och för att välkomna Fredrik i konvojen.

Någon som är sugen? Skall bli skapligt väder på söndag enligt SMHI. Tips på bra fikaställe?

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara klart intressant.

Kommer inte få plåtarna förrän tidigast tisdag så jag vet inte vad polisen tycker om att man är ute och kör.

Har ordnat med försäkring. Kommer sannolikt vara OK imorgon.

Vet ni hur lagligt det är att mecka ihop en egen skylt?

Om bilen är reggad, försäkrad och påställd borde man få ge sig ut eller?? Måste man vänta tills den riktiga skylten kommer?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade en Fiero för många år sedan, då jag inte ville "fylla" hela fronten med nummerskylt så gjorde jag en egen liten skylt som smälte in lite bättre. Då fick jag höra från någon att det var bättre att köra utan skylt än att köra med en hemmagjord, då detta klassades som falskskyltat trots att nummer & siffror överensstämde med bilen. Vet dock inte om det var hela sanningen.

Grattis till ett färdigt bygge :racesmile: (önskar man var där själv)

/ Henrik

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara skitkul att träffas. Men tyvärr drar sambon till Las Vegas på lördag och jag misstänker att 1-åringen inte skulle gilla en tur med sjuan..... än :D

Link to comment
Share on other sites

Då jag inte riktigt kan åka ut på vägarna ännu så föreslår jag att ni alla dyker upp på en däcksparkarfika nu på söndag vid 14-tiden. Passar inte tiden så är hela dagen öppen för mig. Föreslå gärna en ny tid.

Ni finner vårt lilla bruna hus på Skolvägen 7 i Hällbybrunn/Eskilstuna (enklast att ni tar ut en karta på Eniro).

Kör ni vilse kan ni ringa mig på 070-6416190.

Link to comment
Share on other sites

Då jag inte riktigt kan åka ut på vägarna ännu så föreslår jag att ni alla dyker upp på en däcksparkarfika nu på söndag vid 14-tiden.

Registreringstårta....... :racesmile: Jag kommer!

Hur många sjuor får plats på parkeringen?

Låter bra!

Jag kommer!

/R

Kom med alfa-sjuan! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan vi åka konvoj? En strategisk samlingsplats för cruising genom stan hem till ingenjör´n?

Om allt går som det verkar blir vi väl tre som kommer via Hållsta. Conco från V-ås samt Kjelle från E-tuna.

Några fler? Wankel från Köping, kanske?

Link to comment
Share on other sites

med risk att vara tjatig... ni gör väl bilder??!! för oss som inte kan närvara.. :(

:racesmile:

Och glöm inte göra ett inlägg på klubbsidan under "Nyheter garagebesök." Med BILDER!

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Kan vi åka konvoj? En strategisk samlingsplats för cruising genom stan hem till ingenjör´n?

Absolut!!! Ett bra ställe att träffas på är Mc Donalds utefter E20

Jag kommer att vara där vid 2-tiden :prop:

Link to comment
Share on other sites

Trots att jag fick åka bogserlina hem så fick vi en fin dag i E-tuna. Inte ett moln - så långt ögat kan nå.... :whistling:

Sex bilar dök upp vid McDonalds för vidare färd hem till Ingenjör´n.

En trevlig träff under enkla former.

Tack herr&fru ingenjör´n för gott fika.

Tack åxå till Allan för skjuts i ditt "monster".

Väl mött igen i vår (för nu blir det väl inte så mycket mer åka,är jag rädd...)!

PS. Michael Th! Bilder kommer i Galleriet! :515:

post-17-1160334721.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ingenjörn och Ingenjörskan får ett stort tack för gott fika.

Ett citat från Pacman oroar mig något:

"för nu blir det väl inte så mycket mer åka,är jag rädd"

Är det vägsaltet som ororar dig , eller ?

Lite motgångar är stärkande, fråga Bass !

Pegasus/Lotorp :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Det gläder mig att ni fått tillfälle att träffas på det här sättet. Det är inte utan att man är lite avis, har inte åkt en meter 7:a i sommar. Tommys bil står fortfarande på bockarna utan motor och växellåda :( Men vem vet det kan ju bli en barvinter :)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Visst var det trevligt. Tror vi ska tacka Pacman för initiativet.

Kanske finns tid för ytterligare arrangemang innan snön kommer.

Jag tänkte inte ställa in bilen i ännu. Jag tog den till jobbet imorse.

Kallt? Allt är relativt men med integralhjälm blir det möjligt att härda ut :)

Har till min stora förtjusning upptäckt att all varmluft från motorn letar sig ned vid pedalerna och efter ett par minuter börjar det bli riktigt behagligt även om det bara är 5 grader ute.

Än är det långt till vintern :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ett citat från Pacman oroar mig något:

"för nu blir det väl inte så mycket mer åka,är jag rädd"

Är det vägsaltet som ororar dig , eller ?

Man har väl fler leksaker som passar bättre för lera och snö..... Du såg väl vad som stod på kärran under presenningen?

Sjuan skall in i vinteride före november. Alla har inte värmepaket, vet du!

Link to comment
Share on other sites

Jag tackar även jag för en trevlig dag med fika hos paret Ingenjiero!

Jag tycker detta börjar bli en intressant region med 7:or som poppar upp här och där och till nästa sommar lär vi bli fler!

Sen tycker jag mig höra M Th nånstans i djungeln viska "bilder, bilder, bilder" så

Ni som fångade oss grötgurkor med 7:or på bild....skicka dem till Jonte så lägger han in dem! :D

Conco

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...