Jump to content

Släp


per fogelberg

Recommended Posts

tja.. bygg ett utan ramper med hela släpbädden tilltbar.. ev med en ``baklucka´´ som jämnar ut/förlänger körbanan..

varför bara 750 kg?? svårt att bygga så lätt. vad väger bilen? det är nog svårt att bygga ett släp som endast väger 200kg..

jag funderade under några år om man kunde göra en 2 delad axel som fästs i 7 ans schassie och ett drag där fram..sedan en inkoppling på bilens bakljus.. :D men vad händer om man kraschar 7 an och ``släp´´prylarna inte passar..

skulle kunna bli lätt men är hela 7:an släpet då??

bygger själv på gammalt Abbey 475 schassie.. med något breddad axel hmm..host host kommer jag att ha en invändig bredd på 1700mm flakbädden blir ca 4000mm??!! lång körbanorna i 1,5 mm plåt med små vinkeljärn svetsade under i 1,5 mm plåt.. en demonterbar botten mellan ramperna i 9 mm flakplyfa. flakbädden tiltbar.

hoppas att släpet får en tom vikt under 350-400kg så 7:an och verktyg och extra däck?! kan åka lägligt innom 1100kg med marginal...

berätta hur det går med ditt bygge..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Anledningen att jag vill ha ett 750 släp är att jag får inte dra mer med husbilen med det körkortet jag har, och det borde gå bilen vägen 480 Kg då kan släper väga 270 Kg.

Funderar på att bygga utan fjädring har sett att många Engelsmän bygger så det finns axel tappar med nav hos Hjula som ser bra ut, synpungter tack !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...