Jump to content

Har alltid gillat...


Rickard g

Recommended Posts

...super seven conceptet och nu är det bestämt...

jag ska bygga en locost!

jag har haft tanken rätt länge nu och tänkte förvärkliga den nu. en locost byggd på bmw delar (då jag är obotlig bmw(turbo)-fantast) med sexa såklart :)

byggandet tror jag inte ska vara några problem då jag kan svetsa och är en rätt klurig kille :P det som oroar mig mest är alla småsaker som måste vara helt rätt (rätt avstånd mellan pedalerna tex) och jag skulle missa en massa sånt. men det här forumet verkar ju vara en riktig guldklimp att få hjälp av! så min tanke var att bygga och foto dokumentera och få tips och varningar allt eftersom..

mvh ///Rickard

Link to comment
Share on other sites

jadu välkommen in i frågvisa skaran :D

finns nog inget lowcost relaterat som man inte kan fråga om... finns så mycket kunskap här så man blir mörkrädd då och då..

lycka till...

och som jag brukar tjata... bilder är alltid kul..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

vart får man tag på sfro boken ? kollade på www.sfro.com men hittade inget om den där? jag som är blind?

Jo, jag erkänner!

Fast jag bygger med gammal m10 snurra, kanske med en lite turbo som extra knorr....

/Janne

kanon med flera som bygger på bmw :) m10:an är en kanon motor att turbokomvertera ! jag har en m10b18 i min 1602:a med turbo :racesmile:

Mvh /// Rille

Link to comment
Share on other sites

vart får man tag på sfro boken ? kollade på www.sfro.com men hittade inget om den där? jag som är blind?

Det kan vara så att dom tagit bort den. En helt ny utgåva är under bearbetning och förhoppningsvis på väg ut innan årets slut.

Link to comment
Share on other sites

Fast hur var det, är det Wheels eller SFRO som är huvudmän för boken? Kan man lita på vad som står i den?

Det är väl Wheels som har skrivit den. Möjligen har SFRO faktagranskat den. Vad det gäller byggandet och regler är den nog bra men det är mest om hot rods och de verkar inte veta skillnaden mellan en Locost och en sjua.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...