Jump to content

Konstruera uprights


Drake

Recommended Posts

Jag har sparat den gamla flänsen med de gängade hålen mest för att jag såg att andra gjort så, men jag tror att om man har 5 mm gods i den plattan så skall den nog fungera utmärkt med svetsade muttrar på baksidan. Resten av navhållaren (uprighten) har jag gjort av 3 mm plåt och sedan ett genomgående rör som förstärkning.

Mina navhållare är numera färdigsvetsade och baksidan är inte längre av papp utan 3 mm plåt även den. Det som kvarstår är att svetsa fästöronen men det får vänta tills jag riktat mina bärarmar så jag vet exakt avståndet mellan länkhuvudena.

post-38-1156404895.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jo det finns ritningar men tyvärr bara på papper och dessvärre stämmer de inte längre heller - se HÄR varför...

Angående 5 mm... Om man kollar på vad vissa kit-leverantörer bygger med så ser det ut att vara runt 5 mm. Kanske någon med MK Indy kan skvallra om måtten på materialet i bakre navhållare? Själv väljer jag som sagt att utöver de 5 mm också svetsa på den avsågade delen från original Sierra bärarm för extra styrka.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Nu blir jag lite orolig :blink: Jag har i stort sätt samma designlösning som du förutom att jag har min dämpare infäst i min övre "uprights". Det verkar inte vara så lyckat enligt expertis på rejsa! Jag håller precis på att göra om mina armar bak! Varför jag har chans att göra något bättre! Men jag blev nog inte klok på hur man skulle göra istället. Vilket alternativ har du valt iställe?

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...