Gripenland Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Jag håller på att skrivia ihop lite information om hur man kan förbättra den passiva (krock) säkerheten i sin sjua. Nu skulle jag behöva lite bilder för att kunna studera fall från "fältet". Det behöver inte vara bilder på totalkvaddade bilar. Allt från "fender benders" och uppåt är av intresse. Posta bilderna här eller mejla mig :) Så småningom kommer jag att lägga ut infon på nätet. Åkandeskydd, strukturskydd och brand är ämnen som behandlas. Den aktiva säkerheten är nog rätt så hög på de flesta Sjuor så den lämnar ja därhän. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Jag har sett en del på Locostbuilders.co.uk i några trådar. Så ett inlägg där skulle kanske relatera i ett gäng bilder. Det är väl bara att nämna vart du jobbar så ska du se att responsen blir stor ;) Sen finns det några på www.wreckedexotics.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Hittade några saker på vårt eget forum http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=3690 http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=3654 http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=13414 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Tack Jonte! Jag ska lägga ut en förfrågan på Locostbuilders.co.uk också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Detta var vad jag hittade i ett kvicktag.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Tackar Håkan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 hittade en till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Inga trevlliga bilder det, man får hoppas att man inte bidrar till fler *L* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Det ser bättre ut än jag trodde. Av de bilder jag fått in hittils måste jag säga att jag är possitivt överraskad :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 dessa va de ja hitta på rak arm.. jag har haft många mer, men efter hårddiskrachen så har det försvunnit.. :( bla en på en sjua virad runt en telestolpe... ingen som har kvar den bilden ?? MichaelTH ?? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Kanon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Ingen bild men lite info i ämnet störtbågen på MK är igentligen inte dimensionerad för att fungera som rundslagningsskydd utan exta stöttor men Phil på MK sade att de var förvånade över att alla MK som de sätt rullaade hade bågen i behåll oberoende av om den var bultad eller svetsad till chasiet. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Intressant Michael! Jag frågare efter bilder på Locostbuilder men där blev det tvärstopp. Dom blev livrädda för att myndighetern kunde får reda på att man kan krocka med en Sjua..... Ja,ja. Jag får ju så mycket hjälp här att jag ska nog klara mig :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Tack Gripenland, ämnet är jätteviktigt! En sak jag funderat på är störtbågen. Mitt intryck är att de flesta kör med för låg. Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 Det finns nog en del som åker med lite låg båge. Den ska vara minst 50 mm högre än toppen av huvudet/hjälmen. Problemet är väl att en hög båge ser ful ut så därför försöker man hålla den så låg som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.