super "8" Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Hejsan Har gått och tittat på min motor/växellåds placering och misstänker att det har kommit för långt fram (audi 5a & M47). Hur långt har ni mellan "början" på v-lådan och torpedvägg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 jag bygger med volvo motor och låda(m45), sprängkåpan sticker ut ca 5-8cm från torpedväggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Den lilla erfarenhet jag har är att mitten på blocket på ska hamna på ca 15% av hjulbasen. Baserat på mycket begränsat underlag. Vore kul om ni med färdiga bilar kunde kolla om siffran är vettigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 ca 25 mm har jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts