Jump to content

locost och super seven?


emma

Recommended Posts

Jag håller på med ett projekt arbete angående en lotus super seven, vilken jag har svårt att hitta information om hur det fungerar och är uppbyggd. Mitt område på lotusen är bromskomponenterna och jag skulle verkligen uppskatta hjälp angående det. För det första, är det stor skillnad på bromkomponenter på en super seven än på en locost?

Tacksam för länkar av alla slag (; även för mig. Kan nås dag tid på emma.lindstrom@scania.com annars på emmiis_@hotmail.com :)

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen emma!

Det är väl så att dessa bilar är samma sort.locost är en hemma byggd på lite pengar och en super seven är dyr och en i dagens läge en catherham .men det är samma bil.

Link to comment
Share on other sites

Söker du på forumet på bromsar kommer du att se att det finns ett otal varianter beroende på vem som bygger Locost och typ av donatorbil. Den enskilde byggaren har i allmänhet sin egna tvärsäkra uppfattning vad som är bäst, men oftast styr plånboken.

Min egna donator är en Ford Sierra 1987 med ventilerade skivor fram och trummor bak. På en liten lätt Locost räcker det långt vid gatkörning. De som kör banracing väljer nog ventilerade skivor också bak. Det kan också tillkomma komponenter för att få rätt avvägning av bromskraften mellan fram- och bakaxel.

Söker du bland länkarna på denna sida hittar du mer info vad som finns i de mer eller mindre fabrikstillverkade bilarna:

http://www.locostsweden.se/index.php?optio...blinks&Itemid=4

Lycka till! :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...