Zyxx Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Var hittar man bakskärmar som passar 13" hjul om jag har fattat det rätt så är de flesta skärmar för 15" och upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 beror på tatala diametern. 15 tum kan va lågprofil. kolla släpvagnar t.ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 De skärmar jag använder är gjorda i Galvaniserad stålplåt och kommer från KABO, de går att stuka om radien på, så de torde vara användbara. Pratar man med KABO vid beställningen kanske de kan rulla om dem så de blir mindre radie, annars så kan säkert den lokala plåtverkstan hjälpa till om man tycker det verkar för svårt att göra själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted July 25, 2006 Author Share Posted July 25, 2006 15" skärmar ser nog inte så bra ut på 13" dvs liknar mer en statsjeep ist för en räcer.. sen avgör ju givetvis vilken profil man använder sig av man kan ha ett 15" som motsvarar ett 13" i rullomkrets Vill ha så att det följer däcket och inte en massa mellanrum.. får prova att göra egna bakskärmar funkar det inte blir det att köpa.. Men såhär vill inte jag ha det iaf.. :) lite överdrivet visat från mig men lite mer slimmat vill man ju ha det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
per fogelberg Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Caterham har!! Gunnars garage fixar sådana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts