Jump to content

ESAB LHL315?


Borken

Recommended Posts

Jag råkade komma över en ESAB pinnsvets hyfsat billigt(1000)!

Killen jag köpte av sa att det gick bra att köra med skraptänd TIG med svetsen.

Funkar det? Är det värt att investera i ett slangpaket? Vilket slangpaket skall man investera i?

post-171-1153037619.jpg

Min var dock ren alu på sidorna och monterad på en kärra.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

fungerar bra dock bara svart/ rostfritt... men det e ju kul oxå..

far till närmaste service firma för svetsar, kanske kan få tag i ett begagnat slangpaket...

berätta hur det går.

Link to comment
Share on other sites

Jupp, jag ska leta efter ett slangpaket, har ju en 5 liters atal-tub stående till ingen nytta.

Vad jag har fattat så ska det gå riktigt bra med en TIG-tillsats, Esab saluför en sån till just denna svetsen ialla fall.

Frågan är vilken tillsats som är värd att satsa på?

Och kommer jag att lära mig att svetsa TIG? Testar man inte så får man inget veta :)

/Janne

Link to comment
Share on other sites

har du bara en tig, så lär du dig snart...kanske inte licens svetsning...men övar du så blir det säkert bra... jag tycker det är kul att svetsa med tig...långsammare än mig/mag men vem har bråttom när man gör grejer till sig själv..

brukar fuska ihop grejer i både svart rf och alu på jobbet :D

har inte utbildning på tig...men har svetsat en del med gas i min ungdom..det hjälper..

har själv tänkt köpa mig en tig svets, men då AC/DC så allt är möjligt..men det får vänta lite nu. satsar nog på en beg proffs svets då vet man att reservdels frågan inte är ett problem..och gärna en hyfsat stor..

lycka till

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...