Jump to content

zetec


Recommended Posts

Det beror på. Nu är jag inte så haj på RS 2000 bellhouset. Nedan info är för typ 9 bellhouse, men det gäller nog för RS2000.

Sprängkåpor från england har startmotorn på vänster sida (i färdriktningen) och tyska sprängkåpor har startmotorn på höger sida. Detta betyder att om du har en engelsk sprängkåpa så måste du ha en engelsk startmotor också, annars passar inte fästena.

Detta betyder också att kopplingsarmen kommer ut på höger sida på engelska sprängkåpor så du måste ha en längre kopplingsvajer. Vidare så passar bara den smalare startmotorn som kom en bit in på 90 talet dom äldre är för tjocka, även om bultmönstret är samma.

Link to comment
Share on other sites

hur vet man att generatorn är av "rätt sort" då?

håller själv på att para ihop zetecmotor med typ9-låda och hittils så passade ju min orginal sierra startmotor ( -88). Menar du att kuggarna inte når in till startkransen eller?

/ Jonte

Link to comment
Share on other sites

När jag funderade på Zeteck så kollade jag in engelska sidor och de beskrev att man var tvungen att vara inovativ med en vinkelslip för att få dit startmotorn.

Slipa väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Kan nog stämma med vinkelslipen. Men det är ingen stort ingrepp. det var fixat på 5 sekunder. Dock kvarstår det att man måste ha den smala startmotorn från sierra.

Link to comment
Share on other sites

hur vet man att generatorn är av "rätt sort" då?

håller själv på att para ihop zetecmotor med typ9-låda och hittils så passade ju min orginal sierra startmotor ( -88). Menar du att kuggarna inte når in till startkransen eller?

/ Jonte

Nä kuggarna är samma. Det är själva huset på startmotorn som är för tjockt och tar i oljetråget. jag är inte riktigt hundra på årtalen när den smala kom. Kanske var det -88.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...