Jump to content

cassi till db7??


martinwide

Recommended Posts

letar du efter en självbärande karosseri i gf.. eller en heltäckande kaross att montera på ett,tex 7:a schasssie??

tack för svaret. den var grymt snygg

men priset var ju inte att leka med

fins det fler företag som gör sådana..

fins det företag här i sverige om man lämnar karossen till dom om dom kan göra en form.

för jag skulle haft 5st

Link to comment
Share on other sites

knalla in på din närmaste plast firma och lassa upp pengar så går det säkert :D har du en plugg bara (färdig kaross) som dom kan gjuta av... eller gör det själv. det handlar ju bara om pengar - eller tid, fråga dig själv vilket har du mest av. jag vet vilket jag skulle göra :D om formen finns är det ju inget som hindrar tillverkandet av fler.. om designen är rätt så lär du inte ha avsättnings problem.

lycka till

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det är så fasligt dyrt egentligen, om du skall ha 5 st kanske det går att pruta på priset dessutom. Kolla lite på vad cobror kostar eller jämför med en GT40....

Karosser i Sverige? Vi kanske skulle försöka sammanställa en liten lista. På Härdplastteknik i dösjebro fanns det Rush, Cobra och Hult Healey karosser å få tag på i alla fall..

Trevlig midsommar :racesmile:

/janne

Link to comment
Share on other sites

frågan är ju kanske ,hur mycket pengar det finns tillgängliga?..

jag menar en ny buggy kaross kostar ca 7500kr...och sedan går priset uppåt..

men om man är händig så kommer man långt med sådana pengar.

Tillläggas bör, att få till en bra plugg för att gjuta form av. går det åt massor av tid till, i alla fall om man vill lackera den färdiga karossen med blank färg :blink: hjälpte till att fixa en krockad TVR för 20 år sedan och visst den satt ihop men finnish..nä

om man inte har tiden är det nog smart att satsa på en befintlig kaross och ``bara ´´ betala.

fast sådan e ju inte jag :D

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

knalla in på din närmaste plast firma och lassa upp pengar så går det säkert :D har du en plugg bara (färdig kaross) som dom kan gjuta av... eller gör det själv. det handlar ju bara om pengar - eller tid, fråga dig själv vilket har du mest av. jag vet vilket jag skulle göra :D om formen finns är det ju inget som hindrar tillverkandet av fler.. om designen är rätt så lär du inte ha avsättnings problem.

lycka till

:racesmile:

fins det gt 40 karosser till super7??

eller kobra

Link to comment
Share on other sites

liite svårt att sätta en ``dörrkaross´´ på ett 7:a schassie som ju har en fackverksram... + att GT40 är en bakmotoriserad bil.. vill man bygga Cobra brukar man ha ett schassie som är ...annorlunda...

frågan är ju vad du tänkt dig att bygga.. och om du har 50 000kr eller 200 000kr att börja bygga med..iofs brukar kostnaderna skena iväg efterhand.. för man behöver ju motor stolar ratt bälten och inte minnst fälgar och däck...

är du inte så kunnig så rekomenderar jag köp en färdig bil då vet du direkt total kostnaden...

men som sagt jag vet ju inte vilka dina mekaniska och eller ekonomiska förutsättningar du har.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Sylva Phoenix och Fury är basreade på Striker chassiet om jag fattat rätt. Furyn görs nu av Fisher och har en svensk agent (!?)

Tror att även Phoenix-projektet är sålt och omdöpt.

Ovanligt snygga för att vara engelska kitcars ;)

Edit

Westfield har ett Lotus 11 kit.

Edited by leto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...