ezroller Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Hur nära turbon vågar man sätta lambda-sonden? Vanlig smalbands-lambda vi pratar om nu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 På Saaben sitter den cirka 20 cm från.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwempha Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Det brukar vara 600 upp till i extrema fall 800 grader efter turbon, så du kan nog sätta den hur när du vill. Mvh Sven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted June 21, 2006 Author Share Posted June 21, 2006 Finemang. Då vet man det. Sätter den ca 30-35cm efter snurrbon då eftersom det är en 360° med keramiska kullager... trim50L T3 alltså.. Med lite extra laddtryck osv kan det kanske bli några grader varmare menar jag.. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Jag har min lambda i turbons avgashus 40mm från turbinhjulet och där är det ett synnerligen bistert klimat i mellanåt kan jag garantera dej. m.a.o. så behöver du nog inte oroa dej för den saken :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 Jag har min lambda i turbons avgashus 40mm från turbinhjulet och där är det ett synnerligen bistert klimat i mellanåt kan jag garantera dej.m.a.o. så behöver du nog inte oroa dej för den saken :thumbup: Det verkar så ja. :) Lite off-topic men du har inget golv i motorrummet ser jag? I min värld betyder det lift i högre fart... kanske planerat att täta? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts