Acke Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Gotland Ring begärs i konkurs av en privatperson som den 15 februari 2005 lånade ut 2 miljoner kronor, med krav att pengarna skulle betalas tillbaka ett år senare. Mannen har endast fått tillbaka 400 000, och begär nu Gotland Ring ska sättas i konkurs för den förfallna skulden på 1,6 miljoner + ränta. Tid för konkursförhandling var uppsatt i maj, men då infann sig inte Alec Arho Havrén. Nu är nytt förhandlingsdatum utsatt till 13 juni men Alec Arho Havrén har meddelat att han inte återvänder från Thailand, där han för tillfället befinner sig, förrän den 16 juni. www.gotlandsallehanda.se Publicerad i kategorin Bilsport kl. 09:14 den 13 June 2006 av Stevan Petrovic Länk till artikeln: http://bil.feber.se/2006/06/gotland_ring_b...omment-18458779 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Hjälp, jag som inte varit där än...... :blink: Men å andra sidan galna investeringsprojekt går oftast i konkurs, men hårdvaran, banan, finns ju kvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Det går nog att göra golfbana och friluftsteater med minizoo av den ska du se. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Det är nog ingen fara. De första investerarna får nog se sig blåsta. Om en ny invetserare köper banan för 1/10-del av värdet så kan han nog driva den med vinst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 zoo ? Va fan, vi är ju på gotland..... Det kommer bli en får hage i mitten och staket runt banans innerkant. utanför banan ska de sätta upp krukmakerier hantverksbutiker och konstgallerier :515: Där ska stå 10.000 arrenderande stockholmare sälja på turisterna en massa skit sedan mellan 9-17 ... jag lovar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 (edited) hoppas inte det...men tyvärr är senariet inte otroligt... :( tur att mina föräldrar bor åt andra hållet dvs ..söderut på ön . Edited June 13, 2006 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 *****************OFF TOPIC*********************** Norr eller söder michael....... jag tycker det kvittar f*n Jag har semestrat på Gotland och gav nästan fullständigt upp hoppet om att träffa en "ur-innevånare" Vart man vände arslet på ön så var det bara stockholmare. Det föreföll lugnare i södra änden och vi tog in på camping i Fidenäs.... endast för att upptäcka att även den arrenderades av stockholmare och var belaggd till 75% av just stockholmare..... Jag tror inte jag hörde en Gotländsk dialekt förrän efter 2-3 dagar vid besök hos en kärring som tråcklade ihop fårskinnstofflor och annat skit i en stuga utanför slite... Sesångsinvasion är bara förnamnet.... *****************OFF TOPIC*********************** Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 En annan artikel med kommentrer från Alec Ahro-Havrén http://www.gotlandsallehanda.se/GEN_Sok.as...0ring&Category= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 aero... jo så är det... ``stockholmare är som måsar.. skriker och skitar ner´´ så sa alltid en granne där på ön.. han är nu närmare 90 år men full av energi fortfarande... och när man pratar så är det gotländska till hundra procent.. visst är det tråkigt att ön blivit ett tivoli... men du skall åka dit på vintern då är det en helt annan melodi. tillbaka till ringen banan finns ju så det lär ju fortsätta om än i annan regi..och till slut blir det nog färdigt oxå och kanske lagligt oxå :D :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts