Jump to content

Gotland Ring begärs i konkurs....


Acke

Recommended Posts

Gotland Ring begärs i konkurs av en privatperson som den 15 februari 2005 lånade ut 2 miljoner kronor, med krav att pengarna skulle betalas tillbaka ett år senare. Mannen har endast fått tillbaka 400 000, och begär nu Gotland Ring ska sättas i konkurs för den förfallna skulden på 1,6 miljoner + ränta. Tid för konkursförhandling var uppsatt i maj, men då infann sig inte Alec Arho Havrén. Nu är nytt förhandlingsdatum utsatt till 13 juni men Alec Arho Havrén har meddelat att han inte återvänder från Thailand, där han för tillfället befinner sig, förrän den 16 juni.

www.gotlandsallehanda.se

Publicerad i kategorin Bilsport kl. 09:14 den 13 June 2006 av Stevan Petrovic

Länk till artikeln: http://bil.feber.se/2006/06/gotland_ring_b...omment-18458779

Link to comment
Share on other sites

zoo ?

Va fan, vi är ju på gotland.....

Det kommer bli en får hage i mitten och staket runt banans innerkant.

utanför banan ska de sätta upp krukmakerier hantverksbutiker och konstgallerier :515:

Där ska stå 10.000 arrenderande stockholmare sälja på turisterna en massa skit sedan mellan 9-17 ...

jag lovar...

Link to comment
Share on other sites

hoppas inte det...men tyvärr är senariet inte otroligt... :(

tur att mina föräldrar bor åt andra hållet dvs ..söderut på ön .

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

*****************OFF TOPIC***********************

Norr eller söder michael....... jag tycker det kvittar f*n

Jag har semestrat på Gotland och gav nästan fullständigt upp hoppet om att

träffa en "ur-innevånare" Vart man vände arslet på ön så var det bara stockholmare.

Det föreföll lugnare i södra änden och vi tog in på camping i Fidenäs.... endast för att

upptäcka att även den arrenderades av stockholmare och var belaggd till 75% av just

stockholmare..... Jag tror inte jag hörde en Gotländsk dialekt förrän efter 2-3 dagar

vid besök hos en kärring som tråcklade ihop fårskinnstofflor och annat skit i en

stuga utanför slite...

Sesångsinvasion är bara förnamnet....

*****************OFF TOPIC***********************

Link to comment
Share on other sites

aero... jo så är det... ``stockholmare är som måsar.. skriker och skitar ner´´ så sa alltid en granne där på ön.. han är nu närmare 90 år men full av energi fortfarande... och när man pratar så är det gotländska till hundra procent.. visst är det tråkigt att ön blivit ett tivoli... men du skall åka dit på vintern då är det en helt annan melodi.

tillbaka till ringen banan finns ju så det lär ju fortsätta om än i annan regi..och till slut blir det nog färdigt oxå och kanske lagligt oxå :D

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...