Matz Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Letar efter en voltmeter till min bil, då jag redan innan har instrumet från Fiat i instrumetpanelen hade vet varit kul att hitta en av samma typ! Har kollat på bla. bildelsbasen men inte hittat nått. Så jag börjar tro att det ev. inte finns överhuvudtaget av denna modellen! Är det någon som har koll på fiat?? Är den lilla runda typen enl. bilden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Åhhh..... De instrumenten är såå snygga. Ångrar varje dag att jag missade att plocka ur dem ur min donatorbil innan den gick i skrotpressen... De satt väl i 124 spider, coupe´och dino. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Kolla VDo och Smiths t.ex. http://www.s-v-c.co.uk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 http://www.smithsveglia.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Nej ta denna istället här är classisca instr. med voltmeter som är nära din Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Ser exakt ut som några Lada eller Vaz -instrument jag har... fast dom har ingen kromring... åsså är det ju rysk text... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 /www.gaugeguys.com/Smiths/SmithsInstruments.htm nu kom den med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Det går att bygga om en amper-meter till volt-meter (om du har en). Såg någon artikel om det för längesedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 (edited) Ser exakt ut som några Lada eller Vaz -instrument jag har... fast dom har ingen kromring... åsså är det ju rysk text... Vaz har visst kromring !!!! Det sitter i min 7:a å lite ryska är väl aldrig fel !!! :biglaugh2: Edited June 9, 2006 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Vaz har visst kromring !!!!Det sitter i min 7:a å lite ryska är väl aldrig fel !!! :biglaugh2: och jag har en hel instrumet tavla med ryska ,javisst :D instrument samma som heralues... har även givarna från motorn...men det skall visst fungera med fiats.. kan säljas för lämplig slant... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Vaz har visst kromring !!!!Det sitter i min 7:a å lite ryska är väl aldrig fel !!! :biglaugh2: Ja, jag gillar dom skarpt. Skulle gärna använda dom om man kunde få hastighetsmätaren att stämma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted July 3, 2006 Author Share Posted July 3, 2006 Tröttnade på att försöka hitta en 52mm voltmeter från Fiat(Veglia) som matchade mina andra instrument! Visade sig att deras voltmeter inte såg ut som dom instrumenten ändå! Så det blev en lite beställning från Holden i England och ett Smiths instrument! Beställde i Torsdags kväll(22-tiden) och idag(måndag) kom en lapp om att jag kunde hämta ut det på Posten(Ica Maxi) Snabba ryck!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts