Jump to content

Velig!!!


Drake

Recommended Posts

post-101-1149150730.jpgpost-101-1149150720.jpgNu när det äntligen började bli dags att beställa ett kit(Westfield) så började jag kika lite på min första ide,

nämligen att åka till Polen och ta hem ett Cobra-kit. :wub:

Till sist så bestämde jag mej för ett Easer-kit (äntligen, jag skiter i ett garage och bygger ett tält på gården :prop: ) och vad får jag se på bilderna då?

Jo, att det var ett Pilgrim Mk2 och inte Mk3 chassi.

Alltså med orginalbärarmar fram. Nån blandning av Sierra och Taunus tror jag. Har inte fått svar ännu.

Men vad tror ni om den här geometrin. Jag menar med tanke på allt elände med Roadsters kit från Rexer.

Jag vet ju att kränghämmaren sitter ungefär sådär orginal på en sierra fast bakåt, men kan det bli bumpsteer här oxå?

Please, Gustav var är du? Eller någon annan som kan!

Hälsningar från en ormbiten Drake

Nu jävlar ska här tokbyggas!

edit by acke: tog mig friheten att minska dina bilder från ca: 500k till ca 100k.. :)

Link to comment
Share on other sites

Förresten så hade jag tänkt mej en Saab turbo och en Opellåda tack vare lite inspiration från herrarna som bygger med samma prylar här.

Härligt respektlöst och locost och alltid retar det väl nån raggare.

(Alla säkert)

Pluggar MS-faq:en nu

Tjillevipp!

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstått det rätt så är chassit byggt för sierradelar. Men Mk2 modellen är byggd för Taunus så nån modifiering måste ju ha gjorts.

Mk3 har ju nya bärarmar både uppe och nere. Det jag undrar mest över är det lilla staget som går fram mot ramen. Finns det orginal på Taunusen?

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Fråga din sfroman så det inte blir ngr problem med Easerkitet. Eftersom jag har nära kontakt med en som köpt Rexer (Roadster) vet jag att det kan bli lite fel. Nu kommer det dock att orda upp sig med Roadster som i veckorna troligtvis kommer börja leverera sitt nya chassi som enligt rykte skall vara ganska bra! Hoppas det stämmer för alla inblandade!

/Emanuel

Link to comment
Share on other sites

Ops! Du hade ju redan köpt kittet.. såg jag nu.

Roadsters kit hade Bumpsteer bak! Fram var det nog så att stötdämpartornen var för klena att de vek sig vid testkörningen. Easer är väl som du säger ett Pilgrimkit o det finns väl sådana som är besiktade i landet om jag inte har helt fel?

Kul att följa ett Cobrabygge till iaf! =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...