Jump to content

Ungar i Locost


Micael

Recommended Posts

Nu när bilen är klar så vill ju ungarna åka med.

Jag kan sätta in deras bilstol i passagerarsätet i och med att jag har 3 punkts bälten. Men hur skyddar man dom från vind,stenskott, ljud etc.

Jag själv kommer ju att ha hjälm, men är det bra för en 3-5 åringa att bära hjälm? Jag tänker då på deras klena nackar. Är det kanske en skinnluva och ett par skidglasögon som är bäst.

Är det nån som har några funderingar kring detta?

Link to comment
Share on other sites

Dom är 3 och 5.

Vi har precis vänt den yngsta så han åker fammåt i sin stol

Ok, han åker i en frammåtvänd bilbarnstol? Åker 5 åringen på bälteskudde?

Har du vindruta på bilen? Störtbåge?

Link to comment
Share on other sites

Ok, han åker i en frammåtvänd bilbarnstol? Åker 5 åringen på bälteskudde?

Har du vindruta på bilen? Störtbåge?

Nä, båda åker bilbarnstolar. Dock har dom olika typer. Den storas stol använder bara det vanliga bältet men den har eget ryggstöd, huvudstöd och sittdyna. Den lilla åker i en vanlig bilbarnstol.

Den lilla har ne Britax Two Way Plus

Den stora har en Britax Kid

Jag har strörtbåge bakom huvudet, men jag vet inte om den är att räkna med. Den ser lite klen ut. Vindruta är det ont om.

http://www.britax.se/meny1Frame-1.html

Link to comment
Share on other sites

Nä, båda åker bilbarnstolar. Dock har dom olika typer. Den storas stol använder bara det vanliga bältet men den har eget ryggstöd, huvudstöd och sittdyna. Den lilla åker i en vanlig bilbarnstol.

Den lilla har ne Britax Two Way Plus

Den stora har en Britax Kid

Jag har strörtbåge bakom huvudet, men jag vet inte om den är att räkna med. Den ser lite klen ut. Vindruta är det ont om.

http://www.britax.se/meny1Frame-1.html

Bilbarnstolarna ger ett bra skydd. Så där har du gjort allt man kan.

Barn har ju alltid tunga huvuden i förhållande till deras kroppar och nackstyrka. Så om en hjälm ska användas får den nästan inte väga någonting. Samtidigt skulle iaf jag vilja ha ett heltäckande skydd för ansiktet iom att humlor och dylikt gör ganska ont om man kommer med lite fart. Så skinnhuva och glasögon är nog ingen dålig idé.

Link to comment
Share on other sites

Bilbarnstolarna ger ett bra skydd. Så där har du gjort allt man kan.

Barn har ju alltid tunga huvuden i förhållande till deras kroppar och nackstyrka. Så om en hjälm ska användas får den nästan inte väga någonting. Samtidigt skulle iaf jag vilja ha ett heltäckande skydd för ansiktet iom att humlor och dylikt gör ganska ont om man kommer med lite fart. Så skinnhuva och glasögon är nog ingen dålig idé.

Man tackar för infon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...