Jump to content

Recommended Posts

Jag har som sagt ett esther chassie och chassien från esther kommer ju med en del svetsskarvar slipade hur ställer sig sfro till det... ska jag svetsa om de nedslipade svetsarna?

har nämligen första bes närstående...

Edited by Magoo
Link to comment
Share on other sites

Jag skrev lite tossigt (skarvar) men de svetsfogar som är nerslipade är dom som kommer att vara ivägen när man lägger på "plåtarna" eller karosseri sidorna samt golvet. Dom är nerslipade ( dom gör så på alla sina ramarna tror jag..

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev lite tossigt (skarvar) men de svetsfogar som är nerslipade är dom som kommer att vara ivägen när man lägger på "plåtarna" eller karosseri sidorna samt golvet. Dom är nerslipade ( dom gör så på alla sina ramarna tror jag..

Magoo,

Dessa svetsar är nästan uteslutande slipade på alla chassin du köper (MK, Stuart Taylor, Westfield mfl) Jaghar själv besiktigat med sluipade svetsar och även pulverlackat utan synpunkter. Det handlar ju om att besiktningsmannen skall övertygas om att chassit är välgjort och den uppfattningen får hans nog utifrån kvaliten på den icke slipade svetsarna :-)

(de slipade svetsarna blir ju inte bättre av att du lägger på en till sträng)

Lycka till!

//Lozec

Edited by Lozec
Link to comment
Share on other sites

Magoo,

Dessa svetsar är nästan uteslutande slipade på alla chassin du köper (MK, Stuart Taylor, Westfield mfl) Jaghar själv besiktigat med sluipade svetsar och även pulverlackat utan synpunkter. Det handlar ju om att besiktningsmannen skall övertygas om att chassit är välgjort och den uppfattningen får hans nog utifrån kvaliten på den icke slipade svetsarna :-)

(de slipade svetsarna blir ju inte bättre av att du lägger på en till sträng)

Lycka till!

//Lozec

det kändes lättande! :notworthy: Vet ju inte om bes männen är "paragrafryttare" därav frågan ang slipade svetsar.

Link to comment
Share on other sites

De chassin som kommer från Esther chassiteknik är gjorda i så många exemplar att

de flesta SFRO män redan vet vad de har att vänta när du bokar tiden....

Det finns ingen anledning till oro över den saken.

SFRO vet med erfarenhet av tidigare besiktningar att Lasse & co. inte släpper något

halvdant ur garaget i Ugglerum.

Du kan sluta oroa dej över den saken Magoo...

Ta bara med dej de papper som krävs för besiktningen så är allt grönt vad det gäller

chassits ursprung och kvalité.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...