Jump to content

Locost på taket


Drake

Recommended Posts

Westfield eller MK?

Misstänker att en Westfield har ett avsevärt högre andrahandsvärde.

Kanske värt den relativt lilla mellanskillnaden.

Westfield med kardan, styrsnäcka, dämpare, aeroscreen, störtbåge och tank = 3500 Pund (d.v.s detsamma som roadster tar för grundkitet med transport)

Mk med samma spec. = knappt 3000 Pund

Vad finns det annars som håller hög klass. (Verkar som WF är i en liga för sig) :wub:

Robin Hood är ju billiga men hur bra är dom? 190 000:- på blocket för en RH när ett komplett kit går på 50.

Hmmm. :prop:

Tror ni att man kan få hem ett kit från England på takräcket eller måste man ta med ett släp???

Läste om nån som tagit en westfield i en kombi (vilken?)men kan det verkligen funka?

(Anledningen till att släpet är så dyrt att skeppa, är för att det inte dricker eller handlar nåt enligt färjepersonalen.) :biglaugh2:

Drake

Link to comment
Share on other sites

Att frakta en ram på ett takräcke är inga problem, frågan är hur det blir om all plast ska upp på räcket med? Dessutom börjar det väl väga mer än 75 kg också. Folkabuss, ram på räcke och resten i bussen?

h janne

Link to comment
Share on other sites

Räknar du på en Westfield SDV eller en SEiW då?

Andrahandsvärdet avgörs också av hur väl du skruvar ihop bilen.

Har själv funderat på MK eller Westfield och det lutar åt MKeftersom priset lätt springer iväg i en Westfield. Det gör det säkert i en en MK också iochförsig......

Highcost. :D

Link to comment
Share on other sites

Räknar på en SDV fast med annan motor. Duratec, Zetec, Saab, Swift, MC eller nåt annat.

Kan inte bestämma mig så det blir väl förmodlogen nåt man snubblar över.

Pinto :red_eyes:

Vänsterstyrningtillägg och pulverlack m.m. skiter jag i.

Jag får ta 100 kg på mitt takräcke. Saab 9-3.

Nån som vet hur högt ett "paket" blir, är det lika med en ramsida eller?

Link to comment
Share on other sites

Du väljer fritt om du vill ha bågen svetsad eller bultad. Jag köpte all plast och en hel del annat och det var inga problem att få med sig alt. Då hade vi även personlig resepackning i bilen samt alt som Annika handlat i edingburgh. Min bil är relativt rymlig men absolut inte stor jag åker Opel Meriva. Ramen väger ca 50 kg så det är inga problem när det gäller MK

Jag rekomenderar varmt att hämta själv det var skitskoj att kombinera det med några dagars semester. kostnaden klev marginelt högre än att få det hemkört och då räknar jag på 2 personer.

Lev väl

Michael W

post-31-1147884049.jpg

post-31-1147884071.jpg

Link to comment
Share on other sites

Undrar om Westfield vill sälja till en Svensk på plats när det finns en Svensk återförsäljare... Bäst att kolla upp innan du styr kosan mot England.

Link to comment
Share on other sites

Undrar om Westfield vill sälja till en Svensk på plats när det finns en Svensk återförsäljare... Bäst att kolla upp innan du styr kosan mot England.

Vill och vill. Dom måste väl sälja om man dyker upp i England tack vare EU-regler om handelshinder. Varor och tjänsters fria rörlighet.

Därimot skulle jag inte tro att man kan få ett kit skickat till sverige när det finns en svensk återförsäljare...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...