Antas Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Flåt den engelska trådtiteln,men jag vet inte ordet på svenska.Fjäderfäste kanske........ Vi bygger IRS och har kommit till "suspension brackets". Enl Avon-boken är dessa i 3,2mm mtrl.Räcker 3 mm eller bör det vara 4 mm? Vi kapar ur en 4-kantsprofil och tar bort en "vägg" för att få U-profil. Vårhälsningar från Luleå Antas&Ola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Flåt den engelska trådtiteln,men jag vet inte ordet på svenska.Fjäderfäste kanske........Vi bygger IRS och har kommit till "suspension brackets". Enl Avon-boken är dessa i 3,2mm mtrl.Räcker 3 mm eller bör det vara 4 mm? Vi kapar ur en 4-kantsprofil och tar bort en "vägg" för att få U-profil. Vårhälsningar från Luleå Antas&Ola jag tänkte bygga mina i 3 mm plåt. Gör basen på fästet så stort som möjligt så du kan fördela krafterna på så stor yta som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Jag har gjort i 3mm 4kantplåtprogiler som ni och förstärkt runt hålen genom att svetsa en bricka där som tar upp krafter runt hålet, det var ok vid sfro bes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts