Micael Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Blandat resultat, måste jag säja 1. för låg markfrigång (64 mm) åtgärd: höja med hjälp av fjädrarna 2. lite kablar låg löst åtgärd: fästa dom, isolera 3. En bussning på en av dämparna var trasig (som jag inte hade sett) åtgärd: byta Men sen fick jag bara 0.72 i retardation..... :( måste vara minst 0.8. Så han kommer tillbaka på fredag och provar igen. Vet faktsikt inte varför det blev så. Men det verkar som att den inte bromsade tillräckligt på bakhjulen. Ska gå hem lite tidigare i dag och kontrollera. Men på det stora hela gick det bra, tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Bromsbeläggen kanske inte var inslitna mot skivorna? Blir det ombesiktning hos SFRO nu då? H Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Bromsbeläggen kanske inte var inslitna mot skivorna?Blir det ombesiktning hos SFRO nu då? H Janne Japp, han kommer tillbaka på fredag och gör bromsprovet. Dom andra grejorna ska SBP titta på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 (edited) Blandat resultat, måste jag säja1. för låg markfrigång (64 mm) åtgärd: höja med hjälp av fjädrarna 2. lite kablar låg löst åtgärd: fästa dom, isolera 3. En bussning på en av dämparna var trasig (som jag inte hade sett) åtgärd: byta Men sen fick jag bara 0.72 i retardation..... :( måste vara minst 0.8. Så han kommer tillbaka på fredag och provar igen. Vet faktsikt inte varför det blev så. Men det verkar som att den inte bromsade tillräckligt på bakhjulen. Ska gå hem lite tidigare i dag och kontrollera. Men på det stora hela gick det bra, tycker jag. Vad krävs i markfrigång? Jag tror inte att jag har mer än 85 mm till oljetråget! m :D h Janne Edited May 11, 2006 by Janne L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Gustafsson Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Betyder det att du får betala för en ny besiktning? Trist isåfall... :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Vad krävs i markfrigång? Jag tror inte att jag har mer än 85 mm till oljetråget!m :D h Janne Vet inte, men 64 mm är lite lågt :blink: Jag kan nog få upp höjd till typ 80 mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Betyder det att du får betala för en ny besiktning? Trist isåfall... :-( Nä, det ingår. Ev får jag betala milersättning, vilket är helt ok enligt mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Såg att du har trummor bak! Använder du original reduseringsventil så är det noga att den sitter i en viss vinkel... Det är en kula i den som reagerar på inbromsning till bakre bromsarna.. Fel vinkel fel bromsvärden!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Såg att du har trummor bak! Använder du original reduseringsventil så är det noga att den sitter i en viss vinkel... Det är en kula i den som reagerar på inbromsning till bakre bromsarna.. Fel vinkel fel bromsvärden!!!! jag har ju dubbla cylindrar (wilwood) och en våg. Så jag behöver inte reducering. Nu verkar det dock som jag har fått ordning på bromsarna. nu låser den på alla fyra vid hård inbromsning. Först fram sedan bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Vet inte, men 64 mm är lite lågt :blink: Jag kan nog få upp höjd till typ 80 mm Hade diskussion med min runt 90 mm men kan nog som vanligt bero på bessman. 64 är ju en riktig "SLAAMKRAIYPER" :lol: :lol: Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 12, 2006 Author Share Posted May 12, 2006 Jag lyckades höja den till 80 mm i går. Men sen är det nog stopp. Nästa steg är att höja motorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 12, 2006 Author Share Posted May 12, 2006 SFRO2 Godkänd!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 GRATTIS :toot: SFRO2 Godkänd!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 :toot: :thumbup: :toot: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 grattulerar till din framgång :thumbup: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 HÄRLIGT !! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Grattis Micke :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Stort grattis! :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 13, 2006 Author Share Posted May 13, 2006 Tackar Tackar.... Nu är det SBP som gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts