Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blandat resultat, måste jag säja

1. för låg markfrigång (64 mm)

åtgärd: höja med hjälp av fjädrarna

2. lite kablar låg löst

åtgärd: fästa dom, isolera

3. En bussning på en av dämparna var trasig (som jag inte hade sett)

åtgärd: byta

Men sen fick jag bara 0.72 i retardation..... :( måste vara minst 0.8.

Så han kommer tillbaka på fredag och provar igen.

Vet faktsikt inte varför det blev så. Men det verkar som att den inte bromsade tillräckligt på bakhjulen. Ska gå hem lite tidigare i dag och kontrollera.

Men på det stora hela gick det bra, tycker jag.

Posted

Bromsbeläggen kanske inte var inslitna mot skivorna?

Blir det ombesiktning hos SFRO nu då?

H Janne

Posted
Bromsbeläggen kanske inte var inslitna mot skivorna?

Blir det ombesiktning hos SFRO nu då?

H Janne

Japp, han kommer tillbaka på fredag och gör bromsprovet. Dom andra grejorna ska SBP titta på.

Posted (edited)
Blandat resultat, måste jag säja

1. för låg markfrigång (64 mm)

åtgärd: höja med hjälp av fjädrarna

2. lite kablar låg löst

åtgärd: fästa dom, isolera

3. En bussning på en av dämparna var trasig (som jag inte hade sett)

åtgärd: byta

Men sen fick jag bara 0.72 i retardation..... :( måste vara minst 0.8.

Så han kommer tillbaka på fredag och provar igen.

Vet faktsikt inte varför det blev så. Men det verkar som att den inte bromsade tillräckligt på bakhjulen. Ska gå hem lite tidigare i dag och kontrollera.

Men på det stora hela gick det bra, tycker jag.

Vad krävs i markfrigång? Jag tror inte att jag har mer än 85 mm till oljetråget!

m :D h

Janne

Edited by Janne L
Posted
Vad krävs i markfrigång? Jag tror inte att jag har mer än 85 mm till oljetråget!

m :D h

Janne

Vet inte, men 64 mm är lite lågt :blink: Jag kan nog få upp höjd till typ 80 mm

Posted
Betyder det att du får betala för en ny besiktning? Trist isåfall... :-(

Nä, det ingår. Ev får jag betala milersättning, vilket är helt ok enligt mig

Posted

Såg att du har trummor bak!

Använder du original reduseringsventil så är det noga att den sitter i en viss vinkel...

Det är en kula i den som reagerar på inbromsning till bakre bromsarna..

Fel vinkel fel bromsvärden!!!!

Posted
Såg att du har trummor bak!

Använder du original reduseringsventil så är det noga att den sitter i en viss vinkel...

Det är en kula i den som reagerar på inbromsning till bakre bromsarna..

Fel vinkel fel bromsvärden!!!!

jag har ju dubbla cylindrar (wilwood) och en våg. Så jag behöver inte reducering.

Nu verkar det dock som jag har fått ordning på bromsarna. nu låser den på alla fyra vid hård inbromsning. Först fram sedan bak.

Posted
Vet inte, men 64 mm är lite lågt :blink: Jag kan nog få upp höjd till typ 80 mm

Hade diskussion med min runt 90 mm men kan nog som vanligt bero på bessman.

64 är ju en riktig "SLAAMKRAIYPER" :lol: :lol:

Conco

Posted

Jag lyckades höja den till 80 mm i går. Men sen är det nog stopp. Nästa steg är att höja motorn

Posted

Tackar Tackar.... Nu är det SBP som gäller.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...