Jump to content

Mitt banan


anton

Recommended Posts

locostsweden & Porsche Club Sverige & Mattias Hedlund inbjuder till märkesobunden banträff/förarövning

Plats mittsverigebanan 8km söder om Härnösand

Datum 21 Juli

Tid12-18 00

Banansvariga www.maxspeed.se de håller i arrangemanget och instruktörer under dagen.

Här kommer program:

När alla anlänt hälsar vi välkomna till Mittsverigebanan och berättar om evenemanget. Fika finns att köpa för de som önskar.

Kul teori om förarutveckling och konsten att köra på racerbana. Utbildningsövningar på racerbanan i egen bil och med våra instruktörer. Vi använder oss av en metod från Porsche Club America för utveckling av förare och det innebär att alla börjar på Rookie-nivå och kör med instruktör. Efter godkännande från instruktör (evaluering) flyttas du upp i nivå till Intermediate och då får du köra själv utan instruktör.

För att komma till nivån Advanced har vi ett program med punkter att träna på och vi gör en evaluering med instruktör.

Vi vill betona att vi arbetar intensivt med alla så att man minst når Intermediate innan dagen är slut och att alla får ett enkelt förarbevis som gäller vid våra andra förarträningar. Gott om körtid bjuds det på under dagen

Mat finns att köpa mitt på dagen

Sedvanliga krav ställs på bilar och förarutrustning (hjälm och heltäckande klädsel) tänk på att banan kräver en hel del av dina bromsar

Hjälp med att fixa boende kan ges om Du gör tidig anmälan!

Det går även att stanna hos mig i Hörnefors för dom som kommer från norr och vill dela upp resan på två dar. (gäller locost swedens medlemmar)

Prislista:

Teori och förarkurs 500 SEK inkl. moms per person som är en obligatorisk avgift för de som deltar. Betalning skall ske i förväg på lämpligt sätt.

Fika och godis finns att köpa i depåserveringen under hela dagen. Anmälan bör ske senast 10 Juli

Locost Sweden sponsrar alla sina medlemar med en hundring så vi betalar alltså 400:-

Anmälan/kontakt:

hedlund_mattias@hotmail.com

0611 31344

070 2160825

Väl mött på banan

Mattias Hedlund

locoståkare kan få info genom Anton Sandström 070-6883373 mail antonnr1@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Tjena mitt bana kommer att hyras i hop med Mattias ett datum till i sommar och då är det 26 augusti som gäller det vore kanon kul om vi skulle bli ett gäng seven bilar som åkte dit och gav porscharna en match :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Tjena mitt bana kommer att hyras i hop med Mattias ett datum till i sommar och då är det 26 augusti som gäller det vore kanon kul om vi skulle bli ett gäng seven bilar som åkte dit och gav porscharna en match :racesmile:

Det är inskrivet!

Om vi blir några stycken från nedre halvan av riket så vore det rackarn´s sköj om vi åkte konvoj till banan. Jocke har lovat logi, grill och pilsner på vägen upp..... eller hur?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Tja vi verka bli 3 medlemar från umeå trakten som åker till banan och ger Porscharna en match,det finns nog plats kvar om nå är sugen.Hoppas vi kan bli fler 26 augusti.

Link to comment
Share on other sites

Hej vi hade en kanon dag på banan mycket tack till Mattias och killarna som sköter banan :notworthy: .

post-225-1153525437.jpgdepå rakan

post-225-1153525559.jpgLibells Megabusa helt klart den snabbaste 7an jag åkt i.

post-225-1153525729.jpg ultima på rakan

post-225-1153526298.jpgIbland räcker inte bromsarna till......

post-225-1153525949.jpg tord i depå

post-225-1153526073.jpg Fam Halins ny besiktade 7a

post-225-1153525818.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...