anton Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 locostsweden & Porsche Club Sverige & Mattias Hedlund inbjuder till märkesobunden banträff/förarövning Plats mittsverigebanan 8km söder om Härnösand Datum 21 Juli Tid12-18 00 Banansvariga www.maxspeed.se de håller i arrangemanget och instruktörer under dagen. Här kommer program: När alla anlänt hälsar vi välkomna till Mittsverigebanan och berättar om evenemanget. Fika finns att köpa för de som önskar. Kul teori om förarutveckling och konsten att köra på racerbana. Utbildningsövningar på racerbanan i egen bil och med våra instruktörer. Vi använder oss av en metod från Porsche Club America för utveckling av förare och det innebär att alla börjar på Rookie-nivå och kör med instruktör. Efter godkännande från instruktör (evaluering) flyttas du upp i nivå till Intermediate och då får du köra själv utan instruktör. För att komma till nivån Advanced har vi ett program med punkter att träna på och vi gör en evaluering med instruktör. Vi vill betona att vi arbetar intensivt med alla så att man minst når Intermediate innan dagen är slut och att alla får ett enkelt förarbevis som gäller vid våra andra förarträningar. Gott om körtid bjuds det på under dagen Mat finns att köpa mitt på dagen Sedvanliga krav ställs på bilar och förarutrustning (hjälm och heltäckande klädsel) tänk på att banan kräver en hel del av dina bromsar Hjälp med att fixa boende kan ges om Du gör tidig anmälan! Det går även att stanna hos mig i Hörnefors för dom som kommer från norr och vill dela upp resan på två dar. (gäller locost swedens medlemmar) Prislista: Teori och förarkurs 500 SEK inkl. moms per person som är en obligatorisk avgift för de som deltar. Betalning skall ske i förväg på lämpligt sätt. Fika och godis finns att köpa i depåserveringen under hela dagen. Anmälan bör ske senast 10 Juli Locost Sweden sponsrar alla sina medlemar med en hundring så vi betalar alltså 400:- Anmälan/kontakt: hedlund_mattias@hotmail.com 0611 31344 070 2160825 Väl mött på banan Mattias Hedlund locoståkare kan få info genom Anton Sandström 070-6883373 mail antonnr1@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted April 29, 2006 Author Share Posted April 29, 2006 Tjena mitt bana kommer att hyras i hop med Mattias ett datum till i sommar och då är det 26 augusti som gäller det vore kanon kul om vi skulle bli ett gäng seven bilar som åkte dit och gav porscharna en match :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Tjena mitt bana kommer att hyras i hop med Mattias ett datum till i sommar och då är det 26 augusti som gäller det vore kanon kul om vi skulle bli ett gäng seven bilar som åkte dit och gav porscharna en match :racesmile: Det är inskrivet! Om vi blir några stycken från nedre halvan av riket så vore det rackarn´s sköj om vi åkte konvoj till banan. Jocke har lovat logi, grill och pilsner på vägen upp..... eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted July 5, 2006 Author Share Posted July 5, 2006 Hej nån som funderar på att komma,har jag bara fått tag i nån bil så åker jag dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted July 20, 2006 Author Share Posted July 20, 2006 Tja vi verka bli 3 medlemar från umeå trakten som åker till banan och ger Porscharna en match,det finns nog plats kvar om nå är sugen.Hoppas vi kan bli fler 26 augusti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted July 22, 2006 Author Share Posted July 22, 2006 Hej vi hade en kanon dag på banan mycket tack till Mattias och killarna som sköter banan :notworthy: . depå rakan Libells Megabusa helt klart den snabbaste 7an jag åkt i. ultima på rakan Ibland räcker inte bromsarna till...... tord i depå Fam Halins ny besiktade 7a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted July 22, 2006 Author Share Posted July 22, 2006 Visst måste det vara pinsamt att alltid måsta ligga såhär när man ska ut på banan och lufta bilen :D Tord mittbanan 2005 Tord mittbanan 2006 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts