Thomas Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Jag står i stånd och köpa bälten är det något nytt där som man ska tänka på? vad rekommenderar ni för slags bälten, jag har sett på forumet att det varit vilda diskussioner om det. 2-3-4-6punkt. finns det några bra godkända 2 punkt som man lätt kan komplettera till t.ex. 5 punkts? till vettiga pengar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 2 punkt till 4 punkt har jag sett men aldrig 2 - 5 punkt. Själv har jag ett par godkända 2 punkt som byts ut till 4 punkt när andan faller på ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Tips: http://www.rallyimport.se/ Jag har beställt ett par 4-punktare för 610:-/st.... Skulle ha kommit i måndags. Hoppas de kommer i dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 12, 2006 Author Share Posted April 12, 2006 hur vet man om det är godkänt (vad ska det stå på dem) och ifall de är godkända som 2-punkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Någon typ av E-märkning (har jag för mig :blink: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Inga fyrpunktsbälten är godkända som tvåpunkts, men sen är det ju frågan om besiktningsmannen bryr sig.. Kör med trepunkts, eller fem-sex-punkts, skippa fyrpunktarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 Med 3 punkts menas väl de som är som i vanliga bilar, för det finns ju 3 punkts som är son 4 punkts. skillnaden är ju att de remmar som går över axlarna går ihop till 1. är de lika "dåliga" som 4 punkts vad det gäller underglidning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Med 3 punkts menas väl de som är som i vanliga bilar, för det finns ju 3 punkts som är son 4 punkts. skillnaden är ju att de remmar som går över axlarna går ihop till 1. är de lika "dåliga" som 4 punkts vad det gäller underglidning. Javisst, med trepunkts menar jag trepunkts diagonalbälten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts