Jonte Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Car: 2004 Caterham Super 7 Description: Driver and passenger walked away from this rollover accident. A credit to the Caterham Seven's construction and design team. Location: Montignac, Gironde, France Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 aj.. ser inte vidare skönt ut.. :( bra att dom klarade sig utan större skador... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Denna bild tar upp en fråga jag funderat på. Bärande rör bit som sticker upp jäms med noskonen ! Det är ju mellan denna punkt och bågen man kommer rulla. Jag som då är 193 lång riskerar ju att sticka ut en del även med en hög båge. ( om man mäter front till båge) Skulle man kunna kosta på sig något kilo rör längst fram precis under noskonen mot klart större säkerhet ? Vad tror ni ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 jo, det är en tanke som slagit även mig.. fast jag är kort som en tax.. det borde inte vara något problem, men man får nog styva upp med en stötta på varje sida mot motorn så den håller om de börjar rulla... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Låter som en vettig idé med nåt högre rör under noskonen... Annars får man göra som "Westfield" på Rejsa och montera en mattställning (oproportionellt hög båge) för att få 50 mm mellan huvudet+hjälm och den tänkta linjen mellan störtbåge och högsta starka del i framänden. Snyggt? Nä! Men handlar det om att slippa rullstol restan av livet så kan det ju vara värt det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Låter som en vettig idé med nåt högre rör under noskonen... Annars får man göra som "Westfield" på Rejsa och montera en mattställning (oproportionellt hög båge) för att få 50 mm mellan huvudet+hjälm och den tänkta linjen mellan störtbåge och högsta starka del i framänden. Snyggt? Nä! Men handlar det om att slippa rullstol restan av livet så kan det ju vara värt det! Man vill ju ha en hyfsat låg båge, så nästa gång får man väl mäta när man är två i garaget. Kan ju eventuellt oxå vara bra att ha om man låter bakre delen av bågen gå framför motorn , där tycker ju jag att jag skulle vilja styva upp bilen lite ( stort o kryssat område det där ). Mao två bågar i U framför motorn och ett kryss.....( ähh det går inet att förklara får ta ett kort med böjd svets tråd :D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.