Jump to content

Nyreggad


Recommended Posts

:racesmile:

Nu var den regbesiktigad men först efter justering sedan bilprovningen klagat på för låg passagerarkomfort och att tändningslås är krav (hade bara strömbrytare)

Provturen i kyla och regn avskräcker inte en viking!

post-51-1144426918.jpg

Link to comment
Share on other sites

Härligt :toot:

Bara att gratulera :D

låg passagerarkomfort

Äsch, det är ju en bil som ska köras aktivt. Passagerarstolen är bara utsmyckning :D

Link to comment
Share on other sites

Låg passagerarkomfort? Finns det krav på ett det måste vara bekvämt nu också?

:biglaugh2:

Avslag pga inget tändningslås? Jag fick igenom min utan tändningslås.... Strömbrytare,startknapp och huvudbrytare...... :515:

Link to comment
Share on other sites

Grattis det är en skönt känsla efter allt slit i garaget.Han som besiktade min förra 7a hade tänkt ge mig en anmärkning för att jag inte hade ratt lås,men det löste sig efter lite snack.

Link to comment
Share on other sites

:) Tack grabbar för alla grattis!

Det finns faktiskt fromuleringar om komfort som innebär skydd för att passageraren inte ska kunna skada sig på kanter m.m. Besiktningsmannen kunda godkänna bilen för en, men man vill ju ha någon att skrämma eller att imponera på.

Ang. tändningslåset så står det att bilen ska vara försedd med ett stöldskydd kopplat på tändningen.

Zyxx. förarstolen är en Tillet, bara 40 cm bred. Du bör kolla att du kommer ner i den bredden. Flera besiktningsgubbar gjorde det inte! Sälj av gokartfirmor typ Forsmana motor i Älvsjö.

Anton: visst får du använda bilden.

Ja även om inte solen lyser på oss så kör i regn och snöblask. Gissa om folk glor men det bjuder jag på!

Link to comment
Share on other sites

hitta en länk till sådan tillet stolar..Tillet stolar..

mera stolar tillet. bättre länk.

funkar det i en 7:a borde det finnas fler som har glädje av dom... :D

:racesmile:

Sorry man, stolen heter Tillett, alltså dubbla bokstäver både här och där. På fakturan står Sprint men går du in på www.forsman-motor.se så står andra beteckningar och inga mått. Jag har en serie 2 ramkopia och dom är små och denna stol är bara 40cm, hög rygg men inget nackstöd, och var den enda jag fann då men har sedan sett en som heter Cobra som dessutom var klädd och med samma mått. jag har någonstans firmanamnet och ska leta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...