Jump to content

Då har man beställt ett MS 1 v 3.00


Micael

Recommended Posts

Det gick på 240 dolares. Men då slipper jag ju tull och moms i och med jag kan plocka upp det i staterna

Nä John Deere kommer aldrig att pensioneras, dessutom har jag två :) det blir nog några till nu när jag är i staterna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det gick på 240 dolares. Men då slipper jag ju tull och moms i och med jag kan plocka upp det i staterna

Nä John Deere kommer aldrig att pensioneras, dessutom har jag två :) det blir nog några till nu när jag är i staterna.

Har du ngn susning om tull på dylika pinaler?

Tog du reda på det?

Någon som kollat upp "Bill's Bedroom" som verkar vara den enda återförsäljaren i Europa?

Link to comment
Share on other sites

Har du ngn susning om tull på dylika pinaler?

Tog du reda på det?

Någon som kollat upp "Bill's Bedroom" som verkar vara den enda återförsäljaren i Europa?

Mja,

Tull är väl typ ett par procent sen kommer ju momsen på 25%, plus frakt och ev tullhantering. Så det är inte billigt att importera från staterna.

Om man kollar på andra forum så verkar bill ha ett gott rykte.

Link to comment
Share on other sites

Jag betalade 240 dollars för ett kit med MS1 och Ver 3 board samt en stimulator. Det är samma pris på Glens garage som DIY autotune.

När jag kom till hotellet här i San Diego låg pkatet och väntade på mig :D

Link to comment
Share on other sites

Har sett fler som annonserar ut färdiga MS på msnordic, brukar kosta från 1500 till ca 2200.

Notera då att det finns en hel del olika versioner och konfigurationer.

du hittar troligtvis inte ett V3 kort monterat för 1500:- än på ett tag...

det är med största säkerhet V1:or upp till 2.2 du köper för dom pengarna och då har du

ändå en gris i en säck...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har fått mitt kit nu, det fanns redan på hotellet när jag checkade in. Jag måste säja att killarna på DIY-autotune är proffsiga. Kittet kom väl paketerat och allt är märkt och känsliga komponeter ligger i ESD-påsar.

Nu ska jag bara få ihop skiten också :lol: eller så säljer jag det

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har inte hänt ett dugg med det. Jag går och kollar på det varje dag, men det bygger inte ihop sig. Undrar om man måste göra nåt själv :blink:

Jag har mina funderingar att sälja iväg det, kommer nog itne att hinna fixa ordning det på ett tag.

Link to comment
Share on other sites

Ähh det är ju skitkul att löda ihop, lägg upp lödandet på några dagar och löd enligt beskrivningen så går det ganska snabbt.

Blir trots allt till salu är jag intresserad av att köpa det av dig.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Har inte hänt ett dugg med det. Jag går och kollar på det varje dag, men det bygger inte ihop sig. Undrar om man måste göra nåt själv :blink:

Jag har mina funderingar att sälja iväg det, kommer nog itne att hinna fixa ordning det på ett tag.

Lite fegt att sälja det... he-he.. :P Meen om det e till salu så undras det om det är v3 med extra-kortet för laddtryck osv? :D Osså prislappen i så fall.

Uppdatering: har numera köpt ett färdigbyggt från M-Tech Automotive i England. Kommer i posten imorgon skulle jag tro. Dock ett v.2 eftersom budgeten inte tillät mer och allt vi behövde finns att tillgå. :) SÅ snart kommer säkert en massa frågor.. *S*

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...