Tobbe Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 (edited) Datat grundar sig på book måtten och mcsorley chassit + volvo spindlar, sen har jag valt vad jag TROR är lämpliga infästningspunkter. Nu vill jag extremt järna ha eran åsikt om hjulvinklar och hur RC flyttar sig. Allt står i Tum, och där RC flyttar sig står det L och R framför vissa värden... det står för Left och Right, men jag tror det ska vara tvärt om =) Detta är alltså helt amatörmässigt, och jag kan ha missat något väldigt viktigt?!.. Såhär ser det ut: Tycker det ser ut som att dessa mått ger ungefär samma som book måttet. Men vad kan jag ändra på för att få bättre väghållning? Jag tolkar siffrorna som att vara mer "förlåtande" för man kan accelerera och bromsa när chassit "rollar". Men när det bara rollar, utan acc eller dacc(lyft/sjunk), är det inte lika optimalt.. kan det stämma? Edited March 28, 2006 by Tobbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Vanligtvis brukar det finnas en del att säga om detta... hm.. finns det mer pratsugna på rejsa.nu kanske? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 (edited) fråga fuling eller Göran Malmberg på Rejsa.. dom svarar säkerligen direkt och korrekt. :racesmile: men fråga inte mig ... jag vet inget om detta... Edited March 27, 2006 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts