Jump to content

Tjolöholms Classic Motor


Jonte

Recommended Posts

Lite manfall pga vatten men vi blir minst 4 bilar.

Vi ses

Michael W

Kommer just från utställningsmontern. Rymmer säkert 12 bilar, så jag hoppas så många som möjligt kommer. Pratade med mässgeneralen, och enl. honom har han fått löfte från metrologerna på Landvetter att det skall bli uppehåll under utställningen ( tro´t den som vill ). Nu är i alla fall allt klart med uppsatt partytält, stolpar för vår banderoll, stolar och bord för fika till dom som är sugna ( och frusna ).

Totalt är ca. 1100 classic cars anmälda. 10% kommer från andra länder, 8 olika nationer. Stort, stort !!

Många prylstånd var redan färdiga.

Jarl

Link to comment
Share on other sites

Just hemkomna efter en mycket lyckad dag. Ett stort tack till Jarl och Björn för tält stativ och fikamöbel :notworthy: Utan tältet hade det varit mindre kul.

Jag och Annika startade strax efter 0700 i lätt duggregn vi mötte Bosse som stod och väntade i Lerum (Vi var sena som vanligt varför lider alla arrangörer av sömnproblem) Resan ner gick utan missöde. Ett lätt regn i höjd med Kungsbacka var det enda. Vi möter upp Jarl och Björn vid infarten till Tjolöholm. Efter att ställt inordning montern så gick dagen fort. Mycket nyfikna som tittade och massor av trevliga bilar och flyg att titta på. Förmiddagen bjöd på en del regn men under eftermiddagen så tittade solen fram. På återresan så tillbringades en hel del tid i kö. En Seven är inte den bästa bilen att sitta i kö med.

Michael och Annika

post-31-1148234165.jpgpost-31-1148234182.jpgpost-31-1148236628.jpgpost-31-1148236614.jpgpost-31-1148236654.jpg

post-31-1148236643.jpg

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Alltid ql med bilder..

den gula 7:an.. typ??

spårvidden ser bred ut för mitt otränade öga.. är det en bok eller?? vad för spindlar eller om man säger så här spårvidd fram??

taksam för svar.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jonte vi klarade oss fint från regnet och tack för att du tipsade oss. Vi hade mycket trevligt under dagen.

Mikael th den gula 7an är en MK. Bygd av Bo Winberg i Vårgårda.

Lev väl

Michael W

post-31-1148320824.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jonte vi klarade oss fint från regnet och tack för att du tipsade oss. Vi hade mycket trevligt under dagen.

Mikael th den gula 7an är en MK. Bygd av Bo Winberg i Vårgårda.

Lev väl

Michael W

vad för spårvidd har en MK fram/ bak om jag får vara fräck att fråga, då bredd är mycket intressant i mina bygg-planerings tider..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

På min har sbp mätt ( måttband) 1,46 fram och 1,48 bak detta med et 32 Bosse har et 15 om jag kommer ihåg rätt

Lev väl

Michael

Tackar. noterat och utskrivet. :thumbsup:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...