Jump to content

Parkeringsbolag


Daffe

Recommended Posts

Har städat ur lite på kontoret och hittade en kul sak som inträffade mig i somras när jag tog Dala7 på ett kundbesök.

När jag parkerat bilen och betalt avgift och fått min biljett så började jag fundera på vart jag skulle placera parkeringsbiljetten utan att någon kreativ själ skulle sno den, jag ringde till Carpark och beskrev mitt dilema med att inte hitta något lämpligt ställe att placera biljetten, får till svar att jag skall ta den med mig och överklaga i efterhand om jag skulle få någon P-bot.

När jag kom ut ifrån mötet satt det en P-bot lindad runt växelspaken, jag ringde till Carpark och talade om vad som hänt och fick till svar att jag skulle överklaga, sagt och gjort jag tog kopia på biljetten fotade bilen och skickade in materialet till dem.

ca 1månad efter får jag tillbaks (bifogat) brev med avslag på överklagan där jag också ombeds betala deras krav på 300kr.

Jag ringer den handläggaren som tagit hand om mitt ärende och frågar henne varför jag fått avslag, hon påpekart då att parkeringsvakten gjort en nogran kontroll genom "vindrutan" på bilen utan att hitta någon biljett på "instrumentbrädans "ovansida. Min fråga till henne blev naturligtvis om hon hade tittat på de medföljande bilderna av bilen, hon sa ja och menade på att ärendet var avslutat och hänvisar till deras avdelningschef.

Något ilsken ber jag att få tala med personen i fråga, när jag talar med honom frågar jag om han har möjlighet att titta på bilderna av bilen och sedan beskriva för mig hur inspektionen genom vindrutan gått till, det tar en stund sedan säger han till mig att de kommer att avskriva ärendet och att jag inte behöver betala.

Man får väl konstruera en liten låsbar biljettlucka på bilen.

carpark2.doc

Link to comment
Share on other sites

Intressant fråga, faktiskt! Parkeringshus kan ju vara att föredra om det regnar..... Samtidigt förekommer det ju parkeringslappar på uteparkeringar åxå, för att inte tala om p-skiva!

Låsbar låda.... Var då? Innanför rutan är väl enda stället som en p-vakt tittar. Även om man skulle visa med pilar och annat ifall lådan sitter t ex på torpeden så skulle väl vakten hävda att han inte såg någon biljett (innanför rutan...)

Kanske en biljettficka att hänga i rutramen alt. rattstången?

Fler förslag?

Link to comment
Share on other sites

Dessa tjänstemän gömmer sig oftast bakom regelverket för att slippa ta egna beslut

Jag brukar tejpa fast biljetten och sedan fota hela härligheten med mobilen. Jag har ännu ej blivit av med biljetten.

Michael W

Riktigt innovativt tänkt :)

Link to comment
Share on other sites

Som boende utanför storstan så undrar jag vem stjäl en p-biljett? Inte direkt så det kryllar av öppna bilar

:blink: Är det speciella p-biljetter för öppna bilar?? :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...