Jump to content

Handskar...


Kenka

Recommended Posts

Är det någon som har tips på bra handskar att ha när man skruvar.... blir så mycket skärsår och skrubbade knogar utan.

Använder mig av vanliga montage hanskar från Guide.

Tunna och bra finns i div. olika skinnmatrial......

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen....

Ska åka in till stan i morgon och se om jag kan hitta några av de ni nämnt. Problemet för mig brukar vara att jag har så kallade "kadetthänder", korta fingrar i förhållande till handflatan vilket gör att många handskar har för långa fingrar som i sin tur gör att man inte får den där finmekanikerkänslan... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Lite smuts om händerna har väl ingen dött av
:lol:

håller med föregående talare... kan bero att jag är en ``handarbetare´´ använder stokalonsalva innan arbetet och tvål och vatten efter... har alltid haft svårt för handskar.. men det är ju en vanesak.

klart man får småsår...men det härdar ju bara huden :D

huvudsaken är ju att man får jobbet gjort...

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Iofs så har jag meckat utan handskar tills nu och lever fortfarande.... Har provat olika handskar "på tub" men inte hittat nån som jag tyckt varit bra, var kan man få tag på den där stokalon och hur funkar den?

Link to comment
Share on other sites

var kan man få tag på den där stokalon och hur funkar den?

tja det är en fet handkräm... man kan köpa den på järnaffärn...eller apoteket..i alla fall här i ronneby.

ingen ``barriär kräm´´..utan bara en lite fet handkräm... täpper man till porerna med fett så fastnar inte skiten...så bra. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...