Kenka Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Är det någon som har tips på bra handskar att ha när man skruvar.... blir så mycket skärsår och skrubbade knogar utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Är det någon som har tips på bra handskar att ha när man skruvar.... blir så mycket skärsår och skrubbade knogar utan. Kamasa Tools, Pro Mek. Funkar bra att ratta med oxå :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Är det någon som har tips på bra handskar att ha när man skruvar.... blir så mycket skärsår och skrubbade knogar utan. Använder mig av vanliga montage hanskar från Guide. Tunna och bra finns i div. olika skinnmatrial...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Jag använder Clas Ohlsson montagehanske art nr:34-952-2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted February 24, 2006 Author Share Posted February 24, 2006 Tack för tipsen.... Ska åka in till stan i morgon och se om jag kan hitta några av de ni nämnt. Problemet för mig brukar vara att jag har så kallade "kadetthänder", korta fingrar i förhållande till handflatan vilket gör att många handskar har för långa fingrar som i sin tur gör att man inte får den där finmekanikerkänslan... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 (edited) Lite smuts om händerna har väl ingen dött av ;) Edited February 24, 2006 by Marcus a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Lite smuts om händerna har väl ingen dött av :lol: håller med föregående talare... kan bero att jag är en ``handarbetare´´ använder stokalonsalva innan arbetet och tvål och vatten efter... har alltid haft svårt för handskar.. men det är ju en vanesak. klart man får småsår...men det härdar ju bara huden :D huvudsaken är ju att man får jobbet gjort... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted February 24, 2006 Author Share Posted February 24, 2006 Iofs så har jag meckat utan handskar tills nu och lever fortfarande.... Har provat olika handskar "på tub" men inte hittat nån som jag tyckt varit bra, var kan man få tag på den där stokalon och hur funkar den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 var kan man få tag på den där stokalon och hur funkar den? tja det är en fet handkräm... man kan köpa den på järnaffärn...eller apoteket..i alla fall här i ronneby. ingen ``barriär kräm´´..utan bara en lite fet handkräm... täpper man till porerna med fett så fastnar inte skiten...så bra. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Jag har samma problem att hitta handskar men har hittat på micro som passar mycket väl. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Vanlig spen salva funkar bra också, Helosan :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted February 27, 2006 Author Share Posted February 27, 2006 Hittade en bra modell på handske på Mekonomen, Tegera Pro heter den. Har provmeckat med den o den sitter bra även på mina korta fingrar :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Har provmeckat med den o den sitter bra även på mina korta fingrar så bra ytterligare en lycklig mekaniker... :lol: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts