Zyxx Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 (edited) Hittade lite info på nätet hur du tillverkar din motorhuv. -----> Länk till PDF filen Building your bonnet - pdf 800k Sidan som PDF filen ligger på om någon har intresse för den.. -----> Länk Gregs Sports Cars Edited February 21, 2006 by Zyxx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Det var råd i rättan tid, jag håller precis på med huven. Ni som redan gjort huvar, har ni vikt fram och bakkant? isåfall hur? det är vad jag gruvar mej mest för. Sen var det ju kul att se att Greg oxå är en lycklig Toyotabyggare :prop: Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 finns de nån som har nå bra tips om hur på bästa sätt man gör en glasfiber huv? (har givetvis ingen form) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Gör en i aluninium och plasta på innsidan. Plocka bort plåten och du har en huv.Det kan vara bra att göra trämallar som stöd för aluplåten så att profilen inte ändras under plastningen. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Det var råd i rättan tid, jag håller precis på med huven. Ni som redan gjort huvar, har ni vikt fram och bakkant? isåfall hur? det är vad jag gruvar mej mest för. Sen var det ju kul att se att Greg oxå är en lycklig Toyotabyggare :prop: Allt Gott Bengt Har vikt bak o framkant. Med falstång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Precis så gjorde jag min huv. Dock bockade jag bara huven en gång i nederkant. sen böjde jag min huv över ett avloppsrör istället för själva bilen. Värt att notera (som greg helt riktigt säjer) är att det nästan är bättre att göra huven lite för liten än att den är för stor. Blir den för stor (som min blev) glipar den i överkant. Så var noga med måttningen. Jag gjorde också fyra styrpinnar av m8 bultar. Jag borrade och gängade fyra hål i övre ramröret i dessa skrivade jag sen ner bultarna (kapade av skallen först på dom). Sedan måttade jag in var styrpinnarna tar i huven och borrade hål där. På så sätt kan huven inte röra sig varken frammåt, bakåt eller i sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.