Jump to content

Building your bonnet.


Zyxx

Recommended Posts

Det var råd i rättan tid, jag håller precis på med huven.

Ni som redan gjort huvar, har ni vikt fram och bakkant? isåfall hur? det är vad jag gruvar mej mest för.

Sen var det ju kul att se att Greg oxå är en lycklig Toyotabyggare :prop:

Allt Gott

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Gör en i aluninium och plasta på innsidan. Plocka bort plåten och du har en huv.Det kan vara bra att göra trämallar som stöd för aluplåten så att profilen inte ändras under plastningen.

:)

Link to comment
Share on other sites

Det var råd i rättan tid, jag håller precis på med huven.

Ni som redan gjort huvar, har ni vikt fram och bakkant? isåfall hur? det är vad jag gruvar mej mest för.

Sen var det ju kul att se att Greg oxå är en lycklig Toyotabyggare :prop:

Allt Gott

Bengt

Har vikt bak o framkant. Med falstång!

Link to comment
Share on other sites

Precis så gjorde jag min huv. Dock bockade jag bara huven en gång i nederkant. sen böjde jag min huv över ett avloppsrör istället för själva bilen.

Värt att notera (som greg helt riktigt säjer) är att det nästan är bättre att göra huven lite för liten än att den är för stor. Blir den för stor (som min blev) glipar den i överkant.

Så var noga med måttningen.

Jag gjorde också fyra styrpinnar av m8 bultar. Jag borrade och gängade fyra hål i övre ramröret i dessa skrivade jag sen ner bultarna (kapade av skallen först på dom). Sedan måttade jag in var styrpinnarna tar i huven och borrade hål där. På så sätt kan huven inte röra sig varken frammåt, bakåt eller i sidan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...