Jump to content

Eftermonterade drag till Personbilar.


Matz

Recommended Posts

Detta kanske inte är en Locost relaterad fråga.

Har tröttnat på att låna min kompis bil varje gång jag ska dra släp med min Seven på!

Tänkte montera krok på min Audi, tyvärr är det alldeles för dyrt att köpa en i Sverige!

Har sett att det är mycket billigare i Tyskland inklusive en ev. fraktkostnad! Dessa är nya och av kända märken!

Är det någon som vet vad(om) man behöver för intyg för att få den godkänd i Sverige?

På blocket har jag hittat massor av krokar(dock ej till min) som är beg och varit monterade på bilar men jag är väldigt tveksam om dom som säljer dessa skickar med något "typ papper"!

Tänkte höra av mig till VV på måndag, men det är kanske någon som kan stilla min undran redan nu så jag kan sova gott!!

Link to comment
Share on other sites

det brukar sitta en typ skylt på draget som säger till vilken bil draget passar och max belastning/dragvikt.. sedan skall killarna i blått klara resten för pengarna dom tar av dig.. :D

good luck.

givetvis har du sökt på skrotarna efter en??!! brukar kunna kapa priset till hälften... hitta en till min bil som aldrig hade haft ett släp kopplat :D bilen krockad vid 2000mil... som ny 800kr :D

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Jag eftermonterade Biltemas drag på min Volvo. Bilprovningen ville se monteringsinstruktionen plus kollade skylten på draget mycket noga. Tror inte att det är en bra idé att köpa ett tyskt drag, du kan få problem med besiktningsmannen om han har en dålig dag ( en del av dem har alltid dåliga dagar.....).

Biltema säljer krokar för Audi.

Link to comment
Share on other sites

det brukar sitta en typ skylt på draget som säger till vilken bil draget passar och max belastning/dragvikt.. sedan skall killarna i blått klara resten för pengarna dom tar av dig.. :D

good luck.

givetvis har du sökt på skrotarna efter en??!! brukar kunna kapa priset till hälften... hitta en till min bil som aldrig hade haft ett släp kopplat :D bilen krockad vid 2000mil... som ny 800kr :D

Japp har kollat på Bildelsbasen samt "efterlyst" med inte hittat nått än, tyvärr!

Jag eftermonterade Biltemas drag på min Volvo. Bilprovningen ville se monteringsinstruktionen plus kollade skylten på draget mycket noga. Tror inte att det är en bra idé att köpa ett tyskt drag, du kan få problem med besiktningsmannen om han har en dålig dag ( en del av dem har alltid dåliga dagar.....).

Biltema säljer krokar för Audi.

Finns tyvärr bara som orginal(tror jag) till min modell i Sverige!

Och dom är alldeles för dyra som sagt!

Har kollat med Brink och ett par till inte hitta någon som har!

Segt att behöva byta bil för att kunna dra en kärra! :(

Edited by Matz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...