Jump to content

Old Timer GP OGP 2006 Nuerburgring 11-13 augusti


pegasus

Recommended Posts

I samband med Oldtimer GP på Nuerburgring arrangerar tyska Seven IG en välbesökt träff (tältning ca 200m från GP-banan) i anslutning till nya GP-banan.

Jag är Ringen-beroende (stark drog) sedan början av 1990-talet och åker dit en till två gånger per år, mest MC Honda VFR800.

Funderar på att åka Seven dit i år.

Prelininär utresa Göteborg-Kiel onsdag 9 augusti framme torsdag kväll 10 augusti.

Huvudattraktion är Marathonloppet på Nordslingan som startar 15.00 fredag 11 augusti.

Nordslingan är öppen lördag-söndag för "turisttrafik", ni som aldrig kört där eller på annan bana riskerar att skita på er, ni kommer inte att vara speciellt kaxiga när ni åker ut första rundan !

Men.........efter några års träget åkande är det helt fantastiskt ........men farligt !

Tänker dra hemmåt via Kiel måndag kväll 14 augusti.

Någon som är intresserad att hänga på med sin SEVEN är välkommen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har bokat rum på "Altes Ringhaus" (klassisk mark , Neubauer hade sitt stall här på 30-talet) i Nuerburg ca 200m från påsläppet till Nordslingan, det är ganska svårt att få tag i boende om man är sent ute denna helg..

Gå gärna in på OGP's hemsida och även SEVEN IG (man kan beställa ett provnummer av deras publikation på nätet)

Pegasus/Lotorp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Någon intresserad ?

Vi är nu två intresserade....

Jag med min Pegasus och Pacman med sin Opel Seven (eller blir det "Shark" också ?)

Skall förresten till Ringen med min Honda VFR 800 "flygarhelgen" , nordslingan är heldagsöppen torsdag tom söndag 25-28 maj.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Någon intresserad ?

Vi är nu två intresserade....

Jag med min Pegasus och Pacman med sin Opel Seven (eller blir det "Shark" också ?)

Skall förresten till Ringen med min Honda VFR 800 "flygarhelgen" , nordslingan är heldagsöppen torsdag tom söndag 25-28 maj.

:racesmile:

Opel seven?? :blink: :blink: Vackert namn på en Vectra GTS....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...