laangen Posted January 19, 2004 Share Posted January 19, 2004 Vill bara berätta lite detaljer om vad Dala7 är: Tillgång på billiga delar: VOLVO (140 spindlar, 240 styrning, 740 pedalställ, 740 bakaxel (1031) valfri motor o låda) Ramen är framtagen för mig, 1.98 m och 120 kg men passar ypperligt till Jocke som är (i bästa fall) 1.69, som är en av de första som köpte ram. Övriga detaljer som kommer att prefab tillverkas är fästen för pedalställ och styrning och lång huv i alu. Jag har idag 8 st 140 spindlar på lager (nya i kartong) som har färdiga anslutningar (transit styrled,850 styrförlängare,240 spindelled ej servo) Tillbehör är det kommande projektet och kommer på hemsidan när allt är klart. Det är de delar vi använder till våra byggen typ stolar, dämpare, R-däck, instrumentering, 4p bälten..... osv. Frågan till er är: finns det intresse att ha någon form av praktisk kurs att tillverka kaross till era ramar.? Ett kort förtydligande: firman som tillverkar ramarna är ett AB och jag har sen 8 år egen F-skatt Kontakta mig gärna laangen@dala7.nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted January 19, 2004 Share Posted January 19, 2004 Frågan till er är: finns det intresse att ha någon form av praktisk kurs att tillverka kaross till era ramar.? Det är altså frågan om en enkel plåtsslagerikurs med inriktning på dom moment som behövs för att klä en Locost i alu.plåt? Pirs, tid och plats? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laangen Posted January 19, 2004 Author Share Posted January 19, 2004 Det är många som frågat om man kan köpa färdigbockade plåtar till Dala7 så jag vinklar om det till en kurs i stället. Kursen skall vara i verkstaden där ramarna svetsas och samtliga hjälpmedel finns. Under Jan-mars så byggs verkstaden ut med 130m2 och ytan blir den kommande utbildningsplatsen. Syfte=klä sin ram i plåt Tidigaste start=april Priser ? väntar besked ang lokalhyra Antal deltagare max 6 st (3 ramar ) Ang snabba mail till mig så har jag en Opel 2.0 16v motor med torrsump(från en formel Opel Lotus) och en Volvo m45 från Sellholm. Kommer att ha öppet garage under våren för visning av min bil och ramar med fram och bakvagn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 19, 2004 Share Posted January 19, 2004 Skulle kunna tänka mig att gå kursen när det börjar bli dags. Att plåtarna är snyggt bockade är ju enormt viktigt för hur bilen kommer se ut när den blir klar. Men jag har en bit kvar, jag har knappt hunnit börja än. Hur mycket kostar de kompletta 140 spindlarna? Ingår bromsok, skivor och lager, eller får man köpa till det själv sedan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laangen Posted January 19, 2004 Author Share Posted January 19, 2004 Har tyvärr bara spindeln men alla lev med färdiga anslutningar enl ovan Har tänkt att spindlarna skall bytas när man hämtar sin Dala7a Tar gärna blästrade och rengjorda i inbyte. Kan även lev 240 bromsok med passande vent skiva till 140 spindeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 Vill bara berätta lite detaljer om vad Dala7 är:Tillgång på billiga delar: VOLVO (140 spindlar, 240 styrning, 740 pedalställ, 740 bakaxel (1031) valfri motor o låda) Ramen är framtagen för mig, 1.98 m och 120 kg men passar ypperligt till Jocke som är (i bästa fall) 1.69, som är en av de första som köpte ram. Övriga detaljer som kommer att prefab tillverkas är fästen för pedalställ och styrning och lång huv i alu. Jag har idag 8 st 140 spindlar på lager (nya i kartong) som har färdiga anslutningar (transit styrled,850 styrförlängare,240 spindelled ej servo) Tillbehör är det kommande projektet och kommer på hemsidan när allt är klart. Det är de delar vi använder till våra byggen typ stolar, dämpare, R-däck, instrumentering, 4p bälten..... osv. Frågan till er är: finns det intresse att ha någon form av praktisk kurs att tillverka kaross till era ramar.? Ett kort förtydligande: firman som tillverkar ramarna är ett AB och jag har sen 8 år egen F-skatt Kontakta mig gärna laangen@dala7.nu Har du någon hemsida med priser?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 Vill bara berätta lite detaljer om vad Dala7 är:Tillgång på billiga delar: VOLVO (140 spindlar, 240 styrning, 740 pedalställ, 740 bakaxel (1031) valfri motor o låda) Ramen är framtagen för mig, 1.98 m och 120 kg men passar ypperligt till Jocke som är (i bästa fall) 1.69, som är en av de första som köpte ram. Övriga detaljer som kommer att prefab tillverkas är fästen för pedalställ och styrning och lång huv i alu. Jag har idag 8 st 140 spindlar på lager (nya i kartong) som har färdiga anslutningar (transit styrled,850 styrförlängare,240 spindelled ej servo) Tillbehör är det kommande projektet och kommer på hemsidan när allt är klart. Det är de delar vi använder till våra byggen typ stolar, dämpare, R-däck, instrumentering, 4p bälten..... osv. Frågan till er är: finns det intresse att ha någon form av praktisk kurs att tillverka kaross till era ramar.? Ett kort förtydligande: firman som tillverkar ramarna är ett AB och jag har sen 8 år egen F-skatt Kontakta mig gärna laangen@dala7.nu Har du någon hemsida med priser?? Vet inte om han har priser utlagda, men kolla in http://www.dala7.nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
director Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Hej! Lite frågor från en rookie. :) vaför 140 spindlar, 240 delar osv osv? Är det tillgängliheten? priset? vikten? eller bara lättast att skruva med? /dir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Hej!Lite frågor från en rookie. :) vaför 140 spindlar, 240 delar osv osv? Är det tillgängliheten? priset? vikten? eller bara lättast att skruva med? /dir Skulle gissa att det är för att det är lätt att få tag på - kan ju nästan köpa reservdelar i Jourbutiken! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Hej!Lite frågor från en rookie. :) vaför 140 spindlar, 240 delar osv osv? Är det tillgängliheten? priset? vikten? eller bara lättast att skruva med? /dir Pålitligt, Billigt, Funktionellt, och lätt att få tag på ! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Ang hemsida till dala7 så finns den till vänster i menyn under Delar i detta forum. Om man nu inte öppnar bara själva forumet ;) Kanske nån admin eller moderator kan lägga till "target _blank" i taggen på hyperlänken så att ett nytt fönster öppnas istället för att öppnas i diskussions fönstret. Lite bättre nettikett på det viset :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 de får bli Niklas... jag har bara tillgång till forumet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Oki. Jag skulle nog föreslå att det görs på samtliga sidor som länkas till vänster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Ang hemsida till dala7 så finns den till vänster i menyn under Delar i detta forum. Om man nu inte öppnar bara själva forumet ;) Kanske nån admin eller moderator kan lägga till "target _blank" i taggen på hyperlänken så att ett nytt fönster öppnas istället för att öppnas i diskussions fönstret. Lite bättre nettikett på det viset :thumbup: Jag kan fippla till det under helgen, jag har tillgång till Locosts mapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 Oki.Jag skulle nog föreslå att det görs på samtliga sidor som länkas till vänster. Schläng in "" mellan < head> < /head> taggarna så funkar det på samtliga! Du behöver då bara byta ut "huvud" mot "_blank" Men glöm inte då att göra länken till forumet såhär: Diskussionsforum För den vill vi nog inte ha upp i nytt fönster... Nä nu ska jag sova, mycket html blev det inatt :icon_sleep: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.