Jump to content

Global space 0 bytes left


Borken

Recommended Posts

Hjälp jag kan inte lägga in bilder längre!

Global space left: 0bytes

när jag försöker lägga in en jpg bild på 28k så svarar den:

The total filespace required to upload all the attached files is greater than your per post or global limit. Please reduce the number of attachments or the size of the attachments.

Vad har hänt, har jag förbrukat mitt utrymme på servern? Kan man få mer?

H Janne

Link to comment
Share on other sites

Gå in i "Mina Kontroller" i menyn uppe till höger.

Sedan till "Manage your attachments" nere till vänster i menyn.

Där hittar du alla bilder mm du laddat upp till forumet. Försök att rensa ut eller minska ner storleken på bilder du laddat upp för att frigöra utrymme.

Link to comment
Share on other sites

Ok, men om alla raderar sina bilder så blir det ju väldigt fattigt på forumet! (eller funkar det på annat vis?)

Jag hade 605K bilder av 250K möjliga, har ni ställt ner utrymmet?

H Janne

Link to comment
Share on other sites

Men en generell regel är att hellre länka bilder än att ladda upp.

Jo, fast i vårt sammanhang så är det ju ofta hemmatagna bilder på div. bra lösningar, skall dessa då läggas upp på div. suspekta bildservrar så är ju risken att det blir en massa brutna länkar när kommande generationer skall söka i materialet. Så jag önskar ett rejält utrymme för bilder.

/janne

:)

Link to comment
Share on other sites

Jo, fast i vårt sammanhang så är det ju ofta hemmatagna bilder på div. bra lösningar, skall dessa då läggas upp på div. suspekta bildservrar så är ju risken att det blir en massa brutna länkar när kommande generationer skall söka i materialet. Så jag önskar ett rejält utrymme för bilder.

[/code]

Förvisso, men någonstans måste ju ändå en begränsning finnas. Förhoppningsvis kommer detta forum att leva kvar i många år och vem vet hur många TB det skulle bli om det inte fanns ett tak nånstans.

Finns en bra topic under "Bilder och Filmer" som ligger sticky. Hur du bifogar bilder. Där finns även en beskrivning hur man använde Surl.se för att länka blider.

Här

Link to comment
Share on other sites

Förvisso, men någonstans måste ju ändå en begränsning finnas. Förhoppningsvis kommer detta forum att leva kvar i många år och vem vet hur många TB det skulle bli om det inte fanns ett tak nånstans.

Finns en bra topic under "Bilder och Filmer" som ligger sticky. Hur du bifogar bilder. Där finns även en beskrivning hur man använde Surl.se för att länka blider.

Här

TeraByte wohoo det blir många bilder det! Jag tror ärligt talat inte att det blir ett så stort problem, hur många aktiva har vi på forumet 200 kanske om alla lägger in en 50 K bild om dagen så blir det väl ca 3.6 GB per år, till första terabyten skulle det alltså ta 270 år (hoppas att jag räknat rätt :) )

Jag vet hur man länkar bilder men hur länge kommer Surl.se finnas?

H Janne

Link to comment
Share on other sites

Vi har just nu 2 GB i utrymme på webhotellet vi hyr. Mer utrymme = högre kostnad.

Så jag föreslår att man länkar istället för att ladda upp.

Du kanske inte såg metaforen i mitt inlägg utan tog fram miniräknaren istället ;)

Men, men nu är det ju justerat uppåt så ladda på vettja :prop:

Link to comment
Share on other sites

Vi har just nu 2 GB i utrymme på webhotellet vi hyr. Mer utrymme = högre kostnad.

Så jag föreslår att man länkar istället för att ladda upp.

Du kanske inte såg metaforen i mitt inlägg utan tog fram miniräknaren istället ;)

Men, men nu är det ju justerat uppåt så ladda på vettja :prop:

Metafor? Jovisst fattade jag att du överdrev en smula, men jag vill gärna också att min poäng går hem förlorade bilder är förlorade bilder. Miniräknare?? :blink:

/janne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...