Jump to content

Englandsresa


Michael

Recommended Posts

Hej alla locostvänner.

I slutet av juni kommer jag och min fru att åka till England med locosten för att bese Newark kitcar mässa. ( http://www.kitcarshow.co.uk/index.htm) Troligen kommer Bosse och hans fru att följa med. Vi har tänkt ta båten från Göteborg till Newcastle den 14 juni och sedan köra ner till Newark. Anledningen till att vi valt denna mässa är att dels ligger den bra i tid och dels så finns det annat än bilar att titta på t.ex. hantverk modeller etc.

Vi har tänkt övernatta i York under vägen ner och bese den medeltida staden under torsdag eftermiddag och fredag dag. Fredagen den 16 så anländer vi till mässan och campar där till söndag förmiddag. Vi har då för avsikt att bese lite annat. På måndagen går båten hem från Harwich till Esbjerg. Från Danmark finns ju flera alternativ att komma hem. Jag och min fru kommer att stanna i Londonområdet veckan ut för att bese lite museum, trädgårdar (då smiter jag), shopping samt då och då besöka någon PUB. Vi har även planerat en dagsutflykt till sydkusten någon dag för att bese Dovers klippor.

Om någon är sugen att hänga på hör av er vi kommer att beställa biljetter före Mars månad då det blir lite billigare. Båtresan tur och retur för två personer och bil inklusive måltider kostar ca 6000:-

Michael Wänström

wanstrom@glocalnet.net

030243153

Link to comment
Share on other sites

Klippt från annan plats i forumet: :515:

Nu är datumet spikat för " THE NATIONAL KIT & PERFORMANCE CAR SHOW" på Donington Park.

16 - 17 September.

Skulle det inte vara kul med en klubbruta där för Locost MK Sweden ? Jag tror vi kan få en sådan på innerplan, Där finns också möjlighet till camping om vädret tillåter.

Och - kanske det bästa av allt: Donington Park Race track är öppen för kitcars av alla slag. Vi får alltså rejsa av oss på en internationell storbana !!

Finns intresse för egen klubbruta kan jag prata med Sally Mitchell som är hövding för arrangemanget .

Jarl.

Ytterligare en Englandsresa. Populär ö, det där.... ;)

Link to comment
Share on other sites

He He...

Locost sweden kommer att vara representrade på tre engelska mässor då. Först Stonleigh och efter det Kitcarshow UK och sist (Men inte minst) Donnington.

Jag har besökt både Stoneleigh och Donnington och jag kan meddela att Stoneleigh är störst, utan tvekan. Både när det gäller antalet bilar och montrar. Men Donnington har fördelen att man får åka på banan. Men mässan är rätt liten.

Till stoneleigh drar vi över valborg 2006.

Vi var ju ett gäng där förra året, och iallafall jag hade Sketskoj!

Maken till brokig skara får man leta efter. Men det var det som var så roligt.

Vi hade en gammal avdankad skinhead/sjöman/fiskmånglare,

vi hade en krockforskare från volvo som pratade lyriskt om kadavertester och hur man craschar en Aston DB9 på bästa sätt,

vi hade en nykter slangnasare och tillika synthare, vi hade en som tror på självavård från vår herre, vi hade lätt överviktig IT-konsult konstant iförd en grön John Deer tröja.

Alla dessa i en och samma Ford Mondeo......... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Låter kul. Jag valde Donington förra året eftersom man kan köpa sig tid för bankörning där. Hade tur med vädret trots att det var i mitten på oktober. 20 grader och torr bana, alltså idealiskt. Kunde köra hela veckan i England utan att behöva ta sufletten ur bagaget - och det är verkligen tur vid den årstiden. Jag väljer Doningtorn i år också - för bankörningens skull, i år är arrangemanget en månad tidigare. Har redan bokat upp en semestervecka då.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 weeks later...

Jag flyger över på fredag för att besöka mässan. Har bett Mikael sprida ut sina grejor lite så att även mitt lilla tält får plats intill. På lördagen ska jag se alla bilar på mässan :w00t2: och när jag kommit fram till MKs monter, beställa ett kit. På söndag flyger jag hem igen.

Kameran är med...

Link to comment
Share on other sites

Nu var man hemma igen då.

Resan gick relativt smärtfritt och utan problem.

Träffade Mikael och Annika på campingen där de redan slagit upp sitt tält intill MK-gänget med Phil och Steve i spetsen. Tidigare under fredagen hade Mikael dessvärre drabbats av ett tekniskt problem med sin bil men inte värre än att Phil och kollegorna fxade det på en halvtimme så fort bilen bärgats till MKs lokaler i Langold. Fingerfärdigheten var imponerande enligt Mikael som bevittnade det hela.

Festivalen var rejäl och trots att de flesta bilarna väntades först under söndagen fanns det gott om inspirationskällor även på lördagen. Fick även chansen att åka med i en MK Blackbird (tunnelseende!!!).

Senare på kvällen blev det öl, grill och bilsnack med några MK-ägare som också campade. Trevligt...

Jag och Mikael har tog dryga hundra bilder tillsammans så ett litet album på sidan blir bra. Vi väntar på att Mikael kommer hem nästa vecka och samlar ihop oss.

Lite smakprov bjuds det på:

post-664-1150647505.jpg

Leveranstid på mitt kit beräknas till cirka 5 veckor...

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

Nu är vi hemma efter en helt otrolig upplevelse. Phil är helt otrolig jag blåste topackningen efter någr kilometer och hamnade i Sunderland vi kallar det numera i sönderland. Vi försökte få hjälp på plats men ingen var det det minsta intreserad så vi ringde MK Phik svarade inga problem de hämtade oss körde bilen 20 mil körde oss till hotell och hämtade oss igen och så hjälpes vi åt att byta packningen för detta tog de 140£ : Mässan var fantastisk trevliga mäniskor god öl och handburgare MK hade grillen på. Vi fick träffa fredrik en synerligen trevlig bekantskap. Efter mässan så har vi vistats i London och nu är vi hemma skönt men vemodigt. Om ekonomin tillåter så tar vi MK ån till mässan nästa år igen :D .

Jag har för avsikt att skriva ihop ett lite längre berätelse kantad med bilder men det tar nog en vecka.

Här några bilder

Lev väl

Michael W

post-31-1151437449.jpg

post-31-1151437475.jpg

post-31-1151437727.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kul att ni kom hem utan fler problem.

Tack för en synnerligen trevlig och givande helg! Kul att träffas.

Själv går jag och sopar i garaget i väntan på mitt kit.

När bilen så småningom blir klar så kan vi åka till england på kitcar festival igen.

Link to comment
Share on other sites

Hittade några bilder på nätet. en mycket synpatisk man som tog dem.

17-6-06-CRW_1409.jpg

17-6-06-CRW_1406.jpg

17-6-06-CRW_1412.jpg

17-6-06-CRW_1463.jpg

17-6-06-mks.jpg

Mer kommer

Michael W

edit: fixade felande länk...

Edited by Acke
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Man blev faktiskt lite sugen att åka över till England efter att ha läst och sett bilder.

Sedan läste jag i Aftonbladet idag att de slutar med färjetrafiken från Sverige till England pga dålig lönsamhet! :angry: Alternativen är då antingen via Danmark eller via Holland.

Känns plötsligt inte lika intressant...

Men det är klart; om det blir ett gäng till nästa sommar så gör väl några extra mil genom Danmark ingen ledsen. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Resan blir något dyrare då man måste pynta stena först för att komma till Danmark. Detta om man inte vill köra runt men det är rätt långt. Om man åker färga till Danmark och kör till Esbjerg så blir det nästan lika långt skillnaden blir att man rullar 30 mil i Danmark i stället för i UK anledningen är att den färjan går till Harwich och inte till Newcastle som Göteborgsfärjan gick till.

Bra va :racesmile:

Jag och Annika har för avsikt att åka nästa år igen det vore skitroligt om några andra hängde på.

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...